بررسی عطر

ویسکی، سیگار و خاکستر – بررسی عطر Bois d’Ombrie از برند Eau D’Italie

سیگار<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

نام عطر: اُ دیتیلی بُوا دُمبغی – Eau D’Italie Bois d’Ombrie

گروه بویایی: شرقی چوبی – Oriental Woody

سال تولید: ۲۰۰۸

عطار: برتراند دوشافو – Bertrand Duchaufour

فصول استفاده: پاییز و زمستان

جنسیت: مشترک (قابل استفاده توسط آقایون و خانم ها)

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

 سال ۱۹۵۱ میلادی، سه برادر و یک خواهر از خانواده Sersale تصمیم میگیرن که خونه تابستونی خانوادگی خودشونو که نزدیک دریای Tyrrhenian واقع شده بود به یه هتل لوکس تبدیل کنن. این تصمیم خانوادگی منجر به شکل گیری هتل Le Sirenuse (له سرینوز) میشه که هتلی بسیار شیک و مجلل در نزدیکی سواحل دریا هست. وارث فعلی این هتل خانم ماریانا سرسال (Mariana Sersale) هست که به همراه شوهرش آقای سباستین آلوارز مورنا (Sebastián Alvarez Murena) سال ۲۰۰۴ برند Eau D’Italie رو پایه گذاری میکنن.
مجموعه عطرهای این برند با کانسپت هایی بر پایه طبیعت زیبای ایتالیا و محیط اطراف هتل ساخته شدن که هر کدوم تعریفی جداگانه از محیط های متفاوت دارن. بُوا دُمبغی بر پایه جنگلی در منطقه Umbria در ایتالیا ساخته شده. اولین چیزی که تو مشخصات این عطر خودنمایی میکنه نام عطرساز اون هست. برتراند دوشافو که بطور حتم یکی از بهترین عطرسازهای قرن حاضر هست و خیلی ها ایشون رو با برند L’Artisan Parfumeur میشناسن، برای مدتی با این برند همکاری داشت و چندین عطر رو برای صاحبان برند خلق کرد.

چیزی که از همون ابتدای کار مشخصه، این مورد هست که بوا دمبغی رایحه ای کاملا جدی داره. تاکید عطر روی نت هایی که حتی بعضی هاشون به تنهایی برای مردونه کردن یه عطر کفایت میکنن و گردآوری تعداد زیادی از اونها در کنار هم فقط یک پیام رو بهمراه داره … بچه برو جلو در خونه خودتون بازی کن! بوا دمبغی یه شروع گرم و الکلی از رایحه ناب ویسکی داره که با یه پس زمینه کمی ترش و کمی شیرین و میوه ای مانند همراه شده و شونه به شونه ویسکی، ما شاهد حضور رایحه ای خشک، علفی و تیز از تنباکو هستیم که میتونه یادآورد استشمام کردن یه سیگار برگ گرون قیمت کوبایی باشه. یه شروع گزنده، خشن و در عین حال جذاب. رایحه مُشک هم در این بین نقش پررنگی داره و حالتی تمیز و شاید بشه گفت به نوعی صابونی رو ایجاد میکنه، اما عطر به هیچ وجه یه کار صابونی نیست!

سیگار  با گذر زمان ما شاهد این هستیم که رایحه ضعیف میوه ای مانندی که تو پس زمینه بود محو، رایحه بوزی (boozy) و الکلی کمی آرومتر و حس خشک و علفی تنباکو هم تا حد مشخصی از قدرتش کاسته میشه. با اضافه شدن وتیور و بخور (در این قسمت بیشتر بخور) عطر حالتی دودی و خاکستر مانند پیدا میکنه که ممکنه برای شما یادآور بوی جای سیگاری هم باشه. این فاز خیلی دوام نداره و با چیره شدن وتیور بر بخور، عطر حسی دودتر تر، چوبی و کمی چرب و متمایل به چرمی پیدا میکنه که باعث پخته تر شدن و سنگین تر شدن رایحه میشه. رایحه تمیز و تقریبا صابونی مانندی که از مشک تو رایحه ابتدایی داشتیم تو این قسمت با کمتر شدن حس تمیزش، کمی شیرین میشه. شیرینی ضعیف مشک در کنار حس تمیزش حکم یه سمباده رو دارن که دندونه های تیز و خشن روایح بوزی و الکی، چوبی، دودی، چرمی و علفی مانند تنباکو رو صیقل میدن و باعث صمیمی تر شدن این رایحه ها میشن. البته در قسمت پایه تنباکو چندان به مشام نمیرسه و ما بیشتر روایح دودی، چرمی و چوبی رو داریم.

بوا دمبغی علیرغم سیگار اینکه یه کار مشترک عنوان شده، مطلقا حسی مردونه داره و بعید میدونم خانمی این سبک رایحه رو روی پوست خودش بپسنده. مگر اینکه این خانوم جزو اون دسته از خانومها باشه که از جرعه جرعه لیوان حاوی اسکاچ توی دستش لذت میبره و یه دست کت و دامن شیک پوشیده و توی اون یکی دستش هم یه سیگار برگ هست و داره با تعدادی جنتلمن کت و شلواری در مورد مسائل کاری صحبت میکنه!

بوا دمبغی همونطور که گفتم کاراکتری مردونه، رسمی و کت و شلواری داره و مناسب استفاده تو جلسات مدیریتی و کاری با یه سری افراد کله گنده هست! عطری هست که با فصول سرد سال همخوانی داره اما شاید یه شب خنک بهاری هم بشه ازش استفاده کرد. پخش بوی عطر بطور کلی در سطح متوسطی قرار داره. تو شروع، پخش بوی عطر نسبتا ضعیف و کمتر از متوسط هست اما با گذشت زمان و اضافه شدن روایح دودی و آشکار شدن اون شیرینی ضعیف تو پس زمینه، پخش بو کمی بهتر میشه اما بازم در سطح متوسطی باقی میمونه. ماندگاری عطر از پخشش خیلی امیدوار کننده تر هست و به راحتی بالای ۸ ساعت روی پوست دوام میاره. اگر با عطرهایی مثل Lubin Idole حالا چه نسخه EDT و چه نسخه EDP و همینطور یه کار ارزونتر مثل Bentley for Men Intense و عطرهای مشابه میونه خوبی دارین، با استشمام این عطر قطعا لبخندی شیرین حاکی از رضایت روی لباهاتون نقش خواهد بست! در انتها ذکر این نکته رو هم اضافه کنم که حتی اگر از عطرهای ذکر شده خوشتون میاد، بازم این کار رو اول روی پوست تست کنین و بعد از اطمینان خاطر از بابت ارزش داشتنش برای شما نسبت به تهیه اش اقدام کنین.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. تعریف این عطرو زیاد شنیدم متاسفانه ایران نتونستم پیدا کنم جایی رو میشناسید بشه تهیه اش کرد؟

    1. من خودمم از رو سمپل تست کردم. یکی از فروشگاهها تو خیابون وزرا یه تعداد از کارهای این برند رو یه زمانی داشت. نمیدونم اینم جزوشون بود یا نه. اون سمتی مسیرتون خورد سوال کنین

  2. عالی مصطفی جان …
    توصیف ها و تاریخچه عالی بود…
    چه عطر جذابی به نظر میاد
    ممنون از معرفی این عطر

  3. سلام و احترام خدمت مصطفی عزیز
    برسی بسیار دلچسبی از اُ دیتیلی بُوا دُمبغی کردید ممنون از لطفی که می کنید . معمولا” کارهای کار های برتراند دوشافو کم نظیر هستند . ولی جالب است که یکسری از کار های که یونیسکس معرفی می شوند که از منظر ما کارکتر زنانه ندارند مثل پرایوت لبل و سایکودلیک از برند جوووی پاریس.

  4. بسیار عالی مثل همیشه????
    لوبین و بنتلی رو که هستم این هم که ویسکی داره پس چه شود قطعا با توضیحاتتون باید خیلی خواستنی باشه?????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید