بررسی عطر

آجر دیگری در دیوار: بررسی عطر Givenchy Gentleman 2017

جنتلمنژیوونشی – جنتلمن ۲۰۱۷ (Givenchy – Gentleman 2017)

نتهای برتر: اسطخودوس، زنبق، گلابی، چرم، پچولی

جنسیت: مردانه

فصول استفاده: بهار و پاییز و تا حدی زمستان


“آقا موتور؟” نگه داشت. گفتم میرم میدون صنعت. بعد از چَک و چونه سر کرایه سوار شدم و دِ بگاز رفتیم. رسیدیم به یه چهارراه که پشت چراغ وایساد و از عابرینی که داشتن از پهنۀ خیابون رد میشدن با صدای بلند و لحنی لَش و پتیاره مأبانه آدرس میدون صنعت رو پرسید: “گـُلابیـا مِـدون صـَنَ کـدوم وَره”. دو سه نفر از عابرین بدون اینکه از گلابی بودن اِبایی داشته باشن همزمان با دست مسیر رو نشون دادن.

با خودم فکر کردم انگار گلابی هویت انسان امروزه. میوه ای خِنگ و پخمه و خنده دار با طعمی گوگوری و بی آزار! همین موضوع رو تعمیم بدیم به عطر امروزمون، ژیوونشی جنتلمن ۲۰۱۷٫ وقتی این عطر رو با همنام خودش، ورژن اولیه که سال ۱۹۷۴ بیرون اومد مقایسه میکنیم، تازه متوجه عمق فاجعه میشیم. با اینکه سیر خط تولید عطرهای مردونه هر سال بالاتر میره، خلاقیت مثل حلزونی پیر کند و خرفت حرکت میکنه. من خاطرۀ درستی از جنتلمن سال ۷۴ ندارم اما یادمه که یه غول چرمی و حیوانی بود که آخرین بار پنج شش سال پیش تست کردمش و غبطه خوردم حسابی!

پس از اینکه با یک رایحۀ نیمه میوه ای مردونۀ بسیار آشنا و بسیار بسیار تکرار شده شروع میشه و بهتون یادآوری میکنه که انتظار چیز جدیدی رو نداشته باشین، رایحۀ پودری خفیف زنبق و در ادامه ش رایحۀ گرم لاوندر (اسطخودوس) بارز میشن و رنگ و لعابی شیک به عطر میدن. این رایحۀ پودری زنبق شما رو کمی یاد دیور اوم میندازه اما خیلی گذرا هست و فرصت کمی برای عرض اندام داره چرا که سریعا همه عناصر با حضور گلابی ماهیتی جدید پیدا میکنن. اما توی این عطر بیش از هر چیز رایحۀ نمکی چرم هست که دقت من رو به خودش جلب میکنه. بویی ادرار مانند داره که من تابحال توی هیچ عطری ندیده بودم. این رایحۀ اوره مانند البته اونقدر نیست که کسی بخواد بهش اشاره کنه و ضدحال بزنه اما هست و شما حسش میکنین.

در مجموع ژیوونشی جنتلمن ۲۰۱۷ عطری هست نسبتا گرم برای فصول خنک، نه سرد. عطری که بستر چرمی و پچولی رو با رایحۀ زنبق و لاوندر قوام داده و با گلابی و آناناس و شمعدونی نرم و گوگوریش کرده. اگه بخوام دقیق تر بگم عطر شاخص و قابل تشخیصی نیست. یه عطر مردونه کسل کننده اما خوشبو و به شدت بازخورد آور. نپرسین چطوری که خودم هم در عجبم! اطلاعاتی از قیمت این عطر تو ایران ندارم. گویا هنوز موجود نیست. اما نباید قیمت بالایی داشته باشه. موندگاریش متوسط هست و به همین منوال نشر بوش. فقط هنور موندم این گلابی چرمی چرا اینقدر بازخورد میاره!

★★★

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

9 دیدگاه

  1. سلام کیوان جان . خدا قوت
    جنتلمن ها رو غیر از این ورژن آخری رو تست کردم ولی نظرم رو جلب نکردند. بنظرم درست می فرمایید عطر های شاخصی نیستند .لطفا” چند تا کار وووااااوووو معرفی کن .ممنون

  2. ازین کارهای خوش بازخورد ملال اور خسته شدم.دلم میخواد یه روز برم تو خیابون ببینم همه عطرای عجیب غریب زدن.در حسرت زدن یسری از کارهای رز دار مردیم .خخخ

  3. عنوان مقاله به آلبوم پینک فلوید به نام “دیوار” و قطعه ی معروفشون که همین عبارت “آجری دیگر در دیوار” توی اون قطعه چند بار تکرار میشه هم ارتباطی داره آقا کیوان ؟
    به نظر من که عنوانش هم خیلی خوبه

  4. خخخخخ وای دارم قهقهه میزنم من ایییووووللللل ترکوندی که آقا !!!!
    به این میگن مطلب ، با یه تیر دو نشون زدینا !
    هم مقاله درباره عطر هم یه طنز تپل که حال آدمو خوب میکنه .
    چند روزی بود اینجوری نخندیده بودم ، تازه خنده ی مطلب عطرهای بدون جعبه تموم شده بود که این ضمیمه اش شد و کلی حال کردم .
    خسته نباشید میگم بهتون
    مرسی

  5. ولی از حق نگذریم همه ی اعضای این لاین ژیوانشی بسیاااار جذاب و شیک و بی نقص طراحی شدن!
    از لحاظ ظاهری غرض میکنم

  6. ?????
    بیچاره گلابی واقعا چی شد که گلابی اینجوری شد ؟
    این رو که هنوز سعادت تستش رو نداشتم ولی با نسخه قدیمیش ارتباط خوبی داشتم

  7. گلابی ای که از گلابی ها بازخورد میگیره، دیگه تعجبت از چیه؟
    گفت دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید، حالا حکایت این عطر هم همینه لابد. گلابی که گلابی ببیند و ببوید خوشش آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید