بررسی عطر

بررسی عطر شنل بلو دو شنل پغفم (Chanel Bleu de Chanel Parfum)

بلوشنل – بلو دو شنل پغفم (Chanel – Bleu de Chanel Parfum)

خصوصیات برتر: چوبی، ادویه ای، آروماتیک، رزینی

جنسیت: مردانه

فصول استفاده: تقریبا چهارفصل با ارجحیت بهار و پاییز


سال ۲۰۱۰ شنل با تبلیغ بسیار گسترده، پس از سالها خاموشی یه عطر مردونه رو به عنوان عطر مادر (Pillar Perfume) بیرون داد. بلو دو شنل او دو توالت. به جز کشورهایی که شنل توشون نمایندگی رسمی نداره (مثل ایران) خیابون یا ایستگاه مترویی نبود که توش حداقل یه پنل تبلیغاتی از این عطر رو نبینین. شنل برند غولی هست که به عقیده ی خیلی ها با اهرم پول و قدرتی که داره و با حربه ی تبلیغات کارش رو راه میندازه. من تو این زمینه نظر شخصی خودم رو نمیگم و به جاش به خود عطر میپردازم. نهایتا خود مایع عطر هست که باید حرف اول و آخر رو بزنه. شیشه و جعبه و رنگ شیشه و ایده ی ساخت و باقی قضایا همه حاشیه های بی اهمیتی هستن.

عطر اول و نسخه او دو پغفم ۲۰۱۴ رو عطرساز مطرح شنل، ژاک پولژ ساخته بود، در حالی که نسخه ی جدید ۲۰۱۸ توسط پسر وی اولیویه پولژ ساخته شده. بلو دو شنل تویلت هرچند که با اهرم تبلیغات تونست خودش رو جا بندازه اما از حق نگذریم، عطر خوشدست و خوبی هست. مثل آجیل مشکل گشاست که تو مواقعی که نمیدونی چه عطری بزنی به کمکت میاد. این یعنی یه عطر چهارفصل که با هر طیف پوشش و هر ناز و غمزه ی شما کنار میاد. اما نسخه ی او دو پغفم یا پرفیوم ۲۰۱۴ اون موفقیت اولیه رو برای شنل به ارمغان نمیاره. در واقع با شتاب چشمگیری فروش شنل رو راکد میکنه و حتی فروش نسخه ی تویلت رو هم کمی مخدوش میکنه. و حالا میرسیم به نسخه پغفم.

این با کمی تفاوت، همون حس و حال نسخه ی تویلت رو تکرار میکنه اما شروع زنجبیل و نعنا و گریپ فروت که توی نسخه ی تویلت پادشاهی میکرد، اینجا فقط مقدمه رو میخونه و میره عقب تا بازی نُتهای چوبی مثل سدروس و سندل، در کنار بستر آروماتیک و علوفه ای و اسطخودوس ارجحیت پیدا کنه. تو همه نسخه های این عطر نقش یک ساپورتر قدرتمند مثل آیزو ای سوپر حس میشه اما اونچه توی نسخه پغفم اتفاق میفته و توی دو نسخه ی پیشین نمیفته، حضور یک اکورد فوژه ی نرم و مدرن هست تو بطن کار که حسی مردونه تر و جاافتاده تر به عطر میده. تعجبی نداره که بدون تبلیغات این عطر تونسته تو فاصله چند ماهی که روی قفسه ها ظاهر شده، فروش بالایی داشته باشه. یه آمار غیر رسمی از دو تا از دوستانم که توی فروشگاههای سفورا کار میکنن گرفتم و هر دو متفق القول گفتن هم آقایون خوششون میاد هم خانمهایی که برای آقایون هدیه میخرن.

رایحه عطر شاد و ادویه ای و کمی مرکباتی شروع میشه. شبیه کسی هست که از شعف چشماش باز و گرد شده. کمی بعد از اون شما یه فضای نیمه صابونی و نیمه فلزی دارین که اثرِ اسطخودوس هست توی اکورد فوژه ای که کمی بعد تمام ابعادش در کنار نُتهای چوبی نمایان میشه. اگر ویدئوی بررسی عطر وتیور از برند لوکسیتان رو تماشا کرده باشین، اشاره کرده بودم به همخوانی بی نظیر جوز هندی با چوب سدروس توی عطرهای مردونه، که حاصل کار یه شاه کلید خوشدست و همه پسند هست. همون ترکیب رو اینجا هم میتونین پیدا کنین با این تفاوت که چوب سندل و اکورد فوژه هم عمق بیشتری به این ترکیب میدن و هم رنگ و لعاب کلاسیک و مردونه تر.

شنل بلو پغفم یه عطر مردونه نیمه کلاسیک نیمه مدرن هست که در نگاه اول شاید خیلی جذاب نباشه اما برای کسانی که دنبال عطرهای بی حاشیه و بی زاویه ای که همه پسند باشن و در عین حال شیک باشن و عامی و سطح متوسط نباشن میگردن، گزینه بسیار خوبیه. منتها خب باید یه خرده صبر کنین چون قیمت کارهای شنل تو ایران قبل از گرونی ارز جیز بودن الان دیگه خطر ایست قلبی به همراه میاره!

★★★

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. عطرهای بعضی برندها مثل شانل و گرلن با کیفیت متوسط به پایین قیمتاشون مثل قیمتهای نیش هستش. این کار یک بوی معمولی داره و یکی از بهترین کپی هاش هم dylan blue هستش. با توجه به قیمت نامعقول این عطر اونقدر ازش کپی درست شده و بوش تکراری هستش که اگر بوگیر توالت هم با این اسانس دیدین نباید تعجبی بکنین.

  2. ممنون از ریویو این عطر. به نظر من این سری اومده که یه عطر دم دستی باشه که مواقعی که تو فصل گرم ندونیم چی بپوشیم سراغ این باید بیایم. واسه همین نسخه تویلت خیلی بهتر از بقیه نسخه ها میتونه این کار رو انجام بده بخاطر فرش بودن بیشترش. من به شخصه نسخه تویلت و از بقیه به همین خاطر بیشتر دوست دارم.

    چنتا نکته کوچیک: عکسی که گذاشتید مال نسخه EDP هست نه پیور پارفوم (اگرچه بی ربط هم نیست) و اینکه یه اشتباه تایپی هست تو اسم عطار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید