اخبار

بلوم پروفومو دی فیوری : عطر جدید گوچی از لاین بلوم

گوچی بلوم ۰

گوچی(Gucci) دومین عطر رنگی در خانوادۀ بلوم (Bloom) رو عرضه کرده، گوچی بلوم پروفومو دی فیوری (Gucci Bloom profumo di Fiori).

نسخۀ اصلی گوچی بلوم، معرف حوزۀ علاقۀ الساندرو میکله (Alessandro Michelle)، مدیر خلاقیت گوچی بود که من اونو نئوفولک سانتیمانتال می نامم.

در عطرهای جدید گوچی، تأثیر شاهکارهای دهه های ۸۰ و ۹۰ خیلی قابل توجه هستش که با تصاویر و پوسترایی عرضه میشه که بیشتر توی سبک و حال و هوای دهۀ ۷۰ سیر می کنن که در مجموع و کنار هم میشن مثل یه سبک موسیقی فولکلور سایکدلیک؛ روزای خوش قدیم.

الساندرو میکله علیرغم ساخته های فوق العاده اش هنوز چیز واقعا جدیدی ارائه نکرده. تا جایی که میشه گفت فقط گذشته رو بازپروری کرده که اصلاً امیدبخش و محرک نیستن، حتی برای طرفداران جوون تر گوچی، حس معاصر هم ندارن و اساساً چیز جدیدی نیستن.

الساندرو میکِله

اما در هر حال، دنبال کردن مسیر عطری گوچی، سرگرم کننده س. امیدوارم یه روزی الساندرو میکله به وابستگی شدید خودش به بت های گذشته غلبه بکنه و یه بت جدید برای گوچی خلق کنه، یه چیز جدید و نوآورانه مثل گوچی راش، الهۀ افراطی لاتکسی گوچی. اما با این اوصاف الان میشه گفت که عطرای گوچی سبک خاص خودشونو دارن.

نت مریم نسخۀ اصلی گوچی بلوم، نشون داد که یه ترکیب جذاب و پرکشش برای تولید نسخه های دیگه از بلوم میتونه باشه. نسخۀ بلوم امبروزیا دی فیوری با اون حس گلی میوه ای آبدار و غنی خودش مسحور کننده و در عین حال زمخت بود.

حس بوییدن همزمان گل ها همراه با ساقه و کاسبرگ که واضحاً روی خلوص رایحۀ گلی اثر میذاره اما در عین حال رایحۀ عطرو منحصر به فرد و اعتیادآور میکنه. من عاشق خط و خال ها و نواقص عطرام و عمیقاً تلاش گوچی رو در بازگردوندن خوداتکایی در عطرسازی رو درک می کنم.

گوچی بلوم پروفومو دی فیوریِ زرد، مثل فلنکرای قبل از خودش، اون نت مریم برجسته رو حفظ کرده اما رنگ و حسش فرق کرده. این عطر و تم گلیش خیلی بوش زرده اما بدون اینکه یادآور گل بخصوصی باشه. نت گل ایلانگ که عهده دار اکورد زرد استواییه خیلی تمیز با یاسمن و مریم ترکیب شده که در مجموع یه حس آبدار، شرجی و زرد آفتابی ایجاد میکنه.

خیلی وقت بود که یه عطرو شرجی و دم کرده خطاب نکرده بودم و خوشحالم که بالاخره می تونم این کلمه رو برای گوچی بلوم پروفومو دی فیوری به کار ببرم. خیلی از عطرای دهۀ ۸۰ و ۹۰ بیش از اندازه حس شرجی و خفه داشتند که نشونۀ یه شخصیت بود. یه اکورد خشن و گچی این حس رو در پروفومو دی فیوری تقویت میکنه.

فکر می کنم که گوچی بلوم پروفومو دی فیوری تا الان بهترین توی لاین بلوم بوده. انگار که عطار اکوردای مختلف رو با فلنکرای دیگه امتحان کرده و نهایتاً اونا رو در جای درست و طبیعی خودش در پروفیومو دی فیوری به کار بسته. گرد و بی زاویه، لاکچری، بی پروا و صمیمی، این عطر مثل یه بار سنگین و آزاردهنده روی دوشتون نمیوفته.

Gucci Bloom

خیلی جالب توجه و در عین حال خیلی آسون پوشه و شما رو به درون دنیای وفور و التذاذ خودش میبره که مال خودشه نه مال شما. من این جنبۀ پروفومو دی فیوری رو از همه بیشتر دوست دارم؛ به جای اینکه عقدۀ خودتو دنبال کنی، زیبایی های اونو کشف میکنی.

گل ها خیلی زود از نظر پنهان میشن و آدم می خواد روی حس نرمی چند وجهی عطر تمرکز کنه: نرمی منعطف چوب و بلسام ها که از گرمای پوست بدن ذوب میشن، نرمی بافته شدۀ ریشۀ زنبق، زمزمۀ آرام مشک ها… . بوی عطر نرمه اما نرم تن نیست. رایحه اش با وقاری باشکوه روی تن شما میشینه و میدونه که ازش خوشتون خواهد اومد.

نت های عطر: عصارۀ تام یاس عربی، اسمانتوس چینی، ایلانگ، مریم طبیعی، اسانس یاسمن، چوب سندل، اکورد چوب خشک آفتاب خورده، کنسانترۀ زنبق، بنزوئین و مشک ها.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. نسخه اصلی خیلی خوب بود. این که حالا این فلنکر بهترینِ این خانواده معرفی شده قضیه رو جذاب میکنه.
    مرسی برای این پست. خیلی خوبه که اخبار به روز دنیای عطرو به زبون فارسی دراختیار داشته باشیم و بخونیم ممنون از مجتبی و گروه سمور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید