بررسی عطر

سفید به رنگ زهر: بررسی عطر دیور پیور پویزن

پیور پویزنکرسیتین دیور – پیور پویزن (Christian Dior – Pure Poison)

روایح برتر: گلهای سفید، بهارنارنج، کهربا، لوازم آرایشی، شیر

جنسیت: زنانه و تا حدی کمی مردانه

فصول استفاده: بهار، پاییز و زمستان


۱۹ سال پس از لانچ پویزن (به خوانش فرانسوی ها پوازُن) دیور تو سال ۲۰۰۴ عطر پیور پویزن به معنی زهر خالص رو به بازار ارائه کرد. سه غول عطرسازی، کارلوس بینَیم (Carlos Benaïm)، دومینیک روپیون (Dominique Ropion) و اولیویه پولژ (Olivier Polge) روی این عطر کار کردن و با همون کانسپتی که پویزن ۱۹۸۵ ساخته شده بود، پیور پویزن رو برای زنان جوان قرن ۲۱ تولید کردن. رایحه ای زهرآگین و وحشی برای زنی آرام که حیوان درونش رو به راحتی میتونه آزاد کنه و مرد خودش رو در اسارت بگیره. منتها با فرق اساسی تو رایحه ی غالب، پیور پویزن برعکس پویزن که محکوم به موندن تو سالهای ۱۹۸۰ میلادی شد، رایحه ای داینامیک و اکتیو داره که در طول زمان تونسته خودش رو با ذائقه ی روز آداپته کنه، در حالی که هنوز خصوصیات بویایی عطرهای سنگین دهه ۸۰ی رو تو بطنش داره.

پیور پویزن شروعی تمیز و تازه و شیر مانند داره که حس خفیفِ چیزی زهرآگین توش خودنمایی میکنه. ممکنه این حس بخاطر پیشفرض اسم عطر هم باشه اما به هر روی توی بطن نرم و بی لبه ی این رایحه ی شیر مانند بویی زاویه دار و نیمه گزنده شبیه بهارنارنج تازه با بوی سبز و کافوری و صابونیش میتونه حسابی حس زهر رو القا کنه. کمی صابونی، کمی گلی، با حجم بالایی از شکوفه مرکبات، یاس پرقدرت و گلهای سفید، مُشک و بوی خفیفی از اکورد کهربا، دقیقا همون حس سفیدی رو میده که یه لیوان شیر نارگیل تازه داره، و بیش از اینکه شبیه عطر باشه شبیه یه کرم گرون قیمت بدن، شیر پاک کن یا محصولات آرایشی با کیفیت از این قبیل هست. برای همینه که بر خلاف بقیه خواهراش بویی تمیز و دوست داشتنی و سبک و بهاری داره. رایحه ی مُشک و وانیل که تو لایه ی آخر نمایان میشن روی این حس تاکید بیشتری میکنن.

پیور پویزن عطر روز میتونه باشه اما هویت و کاراکترش غالب و پررنگتر اینه که برای مصرف روزمره مناسب باشه. عطری بهاری و مناسب هوای خنک و سرد هست و توی گرما شبیه آبمیوه ای هست که شیرینیش گلو رو میزنه. برخلاف پویزن اصلی و چند تا فلنکر دیگه، این عطر برای فضای داخلی مناسبه اما دقت کنین این فضای داخلی خودش باید اندازه یه کاخ وسعت داشته باشه تا این عطر که خط بوی خوبی از خودش بجا میذاره بتونه خودنمایی کنه، نه این که تو زیرزمین پارتی بگیرین و این عطر رو بزنین. طلفات سنگین میدین قبل از اینکه پلیس سر و ته بریزه پارتی رو جمع کنه.

★★★★

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. به نظر من البته این عطر نمیتونه روزمره باشه ?
    این عطر و gardenia hermes بیشتر عطر یک عروسه ??
    یجورایی گلی خامه ایه
    اولش که اسپری میکنی بوش تند و تیزه و یک آن ممکنه حس حشره کش به آدم دست بده که نمیدونم واسه مرکباته یا مربوط به همون حالت گلی و یاسیه ولی بعدش بوی خیلی دلنشین یاس استشمام میشه و این فضا طولانیییییییییه تا اینکه تو لحظه های آخر خود نماییه عطر بوش خامه ای وانیلی میشه

      1. آره اولش خیلی شبیه پویزن اصلیه هست
        اتفاقا من هیچ وقت پویزن اصلیه رو تست نکرده بودم تا وقتی مقاله شما رو خوندم پیگیر این شدم تستش کنم و تا بو کردم یاد پیور پویزن افتادم و بوی حشره کش جدیدا

      2. بوی یاس سفیده دیگه.. من بهش میگم بوی خوشبو کننده ی دسشویی?یاس خودش یه ته بوی ادرار مانند داره.. حالا ازش خوشبو کننده ی مستراحم درست میکنن بدتر میکنه اوضارو ?

  2. در عین تند بودن لطیف و دلنشین هست.
    این کار و جادور نه تنها بهترین زنانه های دیور بلکه جزو بهترین زنانه های کل دنیای عطر هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید