بررسی عطر

بررسی عطر بولیون از برند بایردو

Bullionبایردو – بولیون (Byredo – Bullion)

خصوصیات برتر: میوه ای، چرمی، گلی، چوبی

جنسیت: مشترک بین مرد و زن

فصول استفاده: پاییز و زمستون


خواستم برای توصیف بولیون به صورت ریشه شناسی بنویسم و اون رو ارجاع بدم به یه سری عطرهای مرجع که ازشون الهام گرفته، که متوجه شدم در مورد عطرهای مذکور هنوز مطلب ننوشتم تو سمور! وای بر من با این تنبلیم! بولیون (به معنی شمش طلا) رو میشه یکی از خارق العاده ترین و در عین حال کمتر شناخته شده ترین عطرهای این برند دونست. ترکیبی که اون شعف و حس و حال کودکانه و شادِ مدرن بایردو رو به خوبی توش میبینین.

شروعی میوه ای داره که بوی آلوی سیاه و اُسمانتوس توش موج میزنه. این شروع البته حس و حال زنونه ی بارزی داره و با خودش طیف کمرنگی از چرم و چوب رو به همراه میاره که با گذشت زمان به سوی بستر عطر قدرت میگیرن. اگر اسم اُسمانتوس براتون عجیبه میتونین اون رو زردالو بخونین. این گل خواص بویایی مشترکی با زردآلو داره و هر دو توی ساخت بوی جیر کاربرد بسیار زیادی دارن. خب همین اول کار یه قسمت از شروع این عطر رو میشه حدس زد: جیرِ بورِ سرج لوتانس، دَم بلوند (Serge Lutens Daim Blonde). اون قسمت آلو سیاه و چرم که کاراکتر بارز شروع رو رقم میزنه رو شما از عطر شُمبغ نواغ از الفکتیو استودیو (Olfactive Studio Chambre Noir) میشناسین، اما بذارین ریشه ای تر به مساله نگاه کنیم و برگردیم به فیمینیته دو بوا از شیسیدو (Shiseido Féminité de Bois) و بوکسوز از سرج لوتانس (Serge Lutens Boxeuses). بولیون شروعی میوه ای و چرمی و چوبی داره که حس میوه ایش در عین اینکه مثل برگه های آلو بخارای خشک شده زیر آفتاب کویر کاشان خشکیده و قلیون ماننده، حس تازگی و طراوت جالبی داره.

Bullion
گلهای اسمانتوس

پس از حدود نیم ساعت رایحه ی چرم غالب میشه و حس میوه رو در بر میگیره. ترکیب فوق العاده هیجان انگیزی از آمیزش چرم و آلو سیاه. چرم این کار سایه روشنهای کثیف و تاریکِ عطرهای چرمی کلاسیک رو محتاتانه به نمایش میذاره به طوری که زیاد تو ذوق نمیزنه اما به هر صورت به نمایش میذاره و منکرش نمیشه. این چهره ی تاریک مردونگی جالبی به زنونگیِ جیر و آلوی شروع میده. یه حس زعفرونی/چرمی شبیه توسکان لدر بعلاوه یه حس چوبی شبیه اون دو کار سرج لوتانس که بالا نام بردم. با این همه بولیون رو نه میشه کامل چرمی دونست نه کامل جیر. حد وسط این دو گرایش عظیم عطرهای چرمی رو هدف گرفته و به همون میزان با جدال اسمانتوس و آلو سیاه به آتش بین چرم و جیر هیزم اضاف میکنه.

این عطر رو میشه از همه نظر یه عطر ایده آل دونست. رایحه ای کامل و بارز. هویت و کاراکتر مستحکم. امضای بویایی قدرتمند. شفافیت بالا. خط سیر شروع تا پایان حساب شده و منظم. موندگاری عالی و نشر بوی حیرت آور. یه برگ برنده برای خرید زمستون و پاییز امسال. به علاوه اینکه شخصا عاشق استفاده از شیشه های این برند تو طراحی دکوراسیون منازل هستم و به خیلی از مشتریهایی که براشون پروژه کار کردم پیشنهاد کردم از این برند یکی دو تا عطر یا کولون بخرن برای دکور میز آرایش یا سرویس بهداشتی.

Bullion

از نظر جنس رایحه و آداپته شدنش با تیپ و استایل شما، این دسته عطرهای توانایی بسیار بالایی تو جلب توجه دارن. قدرت بالا و نشر بوی بالاش هم کمک میکنه به این قضیه. پرادعاترین لباستون رو بپوشین! من از جنس عطرهای این برند خیلی خوشم میاد. عین این آدمهایی هستن که خیلی اعتماد بنفس دارن و تو جمع خیلی تو چشم میان و خوش انرژی هستن. از این گونه عطرها تو این برند کم نیست انصافا، حتی شادتر از بولیون.

★★★★★

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. برام خیلی جالب شد فکر کنم عاشقش بشم فقط امیدوارم زنانگیش تو ذوقم نزنه. رفت تو لیست تست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید