بررسی عطر

بررسی عطر پرادا آنفوزیون دیغیس زنانه

پرادا

نام عطر: پرادا آنفوزیون دیغیس  – Prada Infusion d’Iris

سال تولید: ۲۰۰۷

گروه بویایی: گـُـلی چوبی مُشکی  – Floral Woody Musk

عطار: دانیِلا آندغیه – Daniela Andrier

فصول استفاده: بهار و تابستان

شخصا ذهنیت خیلی خوبی از عطرهای برند پرادا ندارم یا بهتره بگم که نداشتم. اما این عطر نظرمو تا حد زیادی تغییر داد! این عطر یه مثال عالی و بینظیر از این موضوعه که عطر جنسیت نمیشناسه و هر چی خوشت اومد استفاده کن و لذتش رو ببر. یه کار بسیار خوب زنونه که به نظر من براحتی میتونه مورد استفاده آقایون هم قرار بگیره. البته اگر از این سبک بوها خوشتون بیاد!

رایحه ابتدایی عطر با یه بوی سبز، صابونی و پودری شروع میشه که رایحه مُشک که البته شیرین نیست و حالتی شفاف و تمیز داره براحتی در کنارش استشمام میشه و یه حس ادویه ای مشخص هم اینا رو همراهی میکنه. عطر حسی کاملا کلاسیک داره و اصلا مدرن نیست و البته با استشمامش تک تک سلولهای بدنم رو به لرزه در میاره و یه لبخند حاکی از رضایت هم رو روی لب هام نقش میبنده!


حس صابونی بیشتر حالت آلدئیدی داره و در کنارش زنبق هم بصورت قدرتمند قرار داره که حس سبز و پودری خیلی شیکی رو ایجاد میکنه. مُشک تو این عطر کاملا بولد و پررنگه و از اون ثانیه اول تا ثانیه آخر و در القای حس کلاسیک نقش بسیار موثری رو ایفا میکنه. حس ادویه ای عطر خیلی قوی نیست اما به راحتی قابل استشمامه و جوری هست که آدمو یاد موقعی میندازه که قدم میذارین تو یه ادویه فروشی و بوی ادویه های مختلف یه لحظه بهتون برخورد میکنه منتها خیلی شفاف تر و ملایمتر. شما رو نمیدونم اما شخصا عاشق اون لحظه و عاشق بویی که داخل عطاری ها و ادویه فروشی ها پیچیده هستم! بوی گلهای خشک شده، بوی گیاهان خشک شده و بوی ادویه های مختلف.

با گذر زمان حس ادویه ای تا حد زیادی آروم میگیره و مُشک قویتر میشه و همزمان شیرینی ضعیف و ملایمی هم پیدا میکنه. در این بین بخور هم به عطر اضافه میشه که یه حس تلخ و کمی دودی و تا حدی فلفلی رو ایجاد میکنه اما این تلخی براحتی و تا حد بسیار زیادی توسط رایحه صابونی و حس پودری زنبق و همینطور حس نیمه شیرین مُشک کنترل و بالانس میشه. تو قسمت پایه عطر تغییرات خاصی نمیکنه و با همین روند پیش میره تا در انتها عطر یه پایان ساده مُشکی و تمیز داشته باشه.

در مجموع عطر بسیار شیک و جزو معدود عطرهایی هست که بعد از مدتها یه لبخند حاکی از رضایت کامل روی لبهای من نشوند. پخش بوش متوسطه و ماندگاریش هم حدود ۵ ساعت روی پوست هست. با توجه به رایحه هایی که گفتم مثل بخور و ادویه شاید تصور بشه یه عطر نسبتا سنگین هست برای فصلهای گرم، اما اصلا اینطور نیست و اینقدر حسش خنک و متعادله که تو بهار و تابستون خیلی بیشتر و بهتر خودشو نشون میده و کاراکترهای بیشتری رو از خودش به نمایش میذاره.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید