اسانس مترویی و عطر گرَمی

ارسال شده توسط Farbod در چهارشنبه، 1396/08/17 - 09:27
تصویر

این روزها، متاسفانه، استفاده از عطرهای گِرمی که به اسم اسانس فروخته میشن به میزان بسیار زیادی در جامعه ما رایج شده بدون اینکه اطلاعات درستی به خریداران این محصولات داده بشه. در واقع باید بگیم بیشتر اطلاعات غلط به خریدار داده میشه تا اطلاعات درست. اکثر دوستانی که از این عطرها استفاده می کنند این تصور اشتباه رو دارند که این ها همون عطرهای شناخته شده هستند که با غلظت بیشتر به این شکل فلّه ای به فروش می رسند. بنابراین لازم هست کمی اطلاعات صحیح در این باره به شما بدیم. اول اینکه اسانس در واقع به معنی بخش معطر خالص در مواد بودار طبیعی هست که اغلب به روش تقطیر جدا میشه، البته نمونه های انسان-ساخت (سینتتیک) هم بسیار داره. هرچند که به عطر خالص، یعنی بخش بودار عطر که همیشه با یک حلال بدون بو رقیق میشه، "اسانس عطر" هم گفته میشه، اما به کار بردن این اصطلاح برای عطرهایی که به شکل گرمی فروخته میشه در حقیقت اشتباه هست. چرا که این ترکیبات برای آمادۀ مصرف شدن به ناچار باید در یک حلال رقیق بشند.

پس این محصولات که بسیار در ایران و کشورهای اطراف متداول هست، و جز بعضی کشورهای جهان سوم جاهای دیگه ی دنیا نمی تونید پیداشون کنید، واقعا چی هستند؟ این ها نمونه هایی تقلیدی از عطرهای شناخته شده هستند. یعنی اینکه مثلا فلان عطر "تام فورد" رو یک شرکت ساخت محصولات شیمی و اسانس که هیچ ربطی به "تام فورد" یا کارخونه های ساخت عطر معتبر مثل فِغمنیش (فرمنیش، به قول هموطنان فرمنیخ!)، IFF یا ژیودان نداره، میاد از نظر شیمی آنالیز می کنه و بویی بسیار نزدیک به اون رو با مواد ارزون تر و قیمت خیلی پایین تر بازسازی می کنه. یعنی این ادعای فروشندگان که اینها همون اسانس خالص عطرهای معروف هستند به هیچ وجه صحیح نیست. در ضمن شرکتهای بزرگ و مشهوری مثل ژیودان (Givaudan)، لورئال (L’Oreal) و استی لاودر (Estée Lauder) یا IFF که بزرگترین تولید کنندگان عطر برای برندهای مختلف هستند، به دلیل تعهدی که به اونها دارند هرگز اسانس عطرهای اون برند ها رو خودشون به شکل خالص بیرون نمی فروشند. بدیهی هست که خود برندهای عطر هم اسانس خالص عطراشون رو به هیچ وجه جداگانه به بازار نمیدند. پس این حرف که اسانس های مزبور همونی هستند که در عطرهای اصل استفاده می شوند هم بی پایه هست. علاوه بر این ها با مقایسه ی خیلی ساده بین این نمونه های تقلیدی و اصل عطر می تونید ببینید که فقط ظاهر بو در برخورد اول مشابه هست و هرگز عمق، شفافیت و لایه های بوی عطر اصلی رو نداره. در حقیقت بیشتر این محصولات در حد خوشبو کننده های بهداشتی هستند، یعنی رایحه های مواد شوینده مثل پودر لباسشوی، شامپو و غیره! به همین دلیل فاقد بُعد هستند و مثل عطرهای واقعی تغییرات زیادی در طول زمان ندارند و رایحه اونها بسیار تخت هست.

این به اصطلاح "اسانس" ها (در واقع ترکیب عطر بدون حلّال) با توجه به نوع عطری که از روش ساخته شده، معمولا به قیمتی بین ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان برای هر لیتر به شکل عمده به فروش می رسه. این عطر خالص تقلیدی رو بعد از رقیق کردن در حلال و مواد نگهدارنده و تثبیت کننده، که خودشون به این ترکیب فیکساتیو میگن، به شکل گرَمی در دکه های ایستگاه های مترو، مغازه های کوچیک یا هر جای دیگه ای که می تونند می فروشند.

یک دلیل بسیار مهم رو آوردن مصرف کنندگان به این محصولات قیمت پایینشون هست. این عطرها با میانگین قیمت ۳-۵ هزار تومن برای هر گرم به مصرف کننده فروخته میشه. از اونجایی که هر گرم از این عطرها چیزی حدود ۱ میلی لیتر هست، برای ۱۰۰ میل از اون باید حدود ۳۰۰-۵۰۰ هزار تومن پول بدید. پس می بینید که چندان ارزون تر از عطرهای اصل نیستند! حتی در کمال تعجب بعضی از اونها گرون تر از نمونه اصلی درمیاد، با اینکه شیشه و بسته بندی شکیل و مناسبی هم نداره. بیاید خوشبینانه فرض کنیم در غلیظ ترین حالت این عطر خالص برای آماده مصرف شدن توسط مشتری به نسبت ۵۰/۵۰ با به اصطلاح فیکساتیو (در واقع ترکیب مایع حلال، فیکساتور و مواد نگهدارنده) مخلوط بشه. بر این اساس با حسابی سر انگشتی متوجه میشم هر گرم از این عطرها که در نمونه های گران قیمت خودش معمولا حدود ۵ تا ۱۰ هزار تومن و گاهی بیشتر به شما فروخته میشند برای فروشنده نهایتا ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومن تموم میشه!

اگر غلظت ظاهری و ماندگاری عطر دلیل رو آوردن شما به این محصولاته بهتره بدونید غلظت بالای این عطرها به خاطر میزان زیاد روغن افزودنی (در اکثر موارد روغن بچه و روغن های بدون بوی دیگر با ماهیت نامشخص) در اونها هست، نه لزوما درصد بالای رایحه، و ماندگاریشون هم به خاطر مقدار خیلی زیاد فیکساتیو و روغن هست که تاثیر هیچکدوم بر روی سلامتی مشخص نیست. متاسفانه نظارت بهداشتی صحیحی هم بر این عطرها صورت نمی گیره، در حالی که شرکت های معتبر عطرسازی باید هفت خوانی از قوانین و ضوابط بهداشتی رو برای کسب اجازۀ عرضه محصولشون در بازار جهانی بگذرونند. جدا از اینکه هر خانۀ عطرسازی شیمیدانهایی خبره داره که کارشون بررسی سلامت عطر روی پوست مصرف کننده هست تا به شما این اطمینان رو بدند که محصولی که خریداری میکنید دارای کیفیتِ بهداشتی مناسبی هم هست. دقت کنید که وقتی غلظت مجاز هرکدوم از اسانس ها (مواد تشکیل دهنده رایحه) در عطر و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی توسط نهادهای نظارتی بهداشتی (در راس اونها IFRA) مشخص شده، غلظت بیشتر از این حد مجاز می تونه خطرساز باشه.

حالا اگر با تمام این اوصاف و آگاهی از خطرهای احتمالی باز هم دوست دارید از این اسانس های مترویی و دکه ای استفاده کنید، اختیار با شماست! دستکم الان دیگه از ماهیت این اجناس تا حد زیادی باخبر شدید. البته خیلی جدی پیشنهاد می کنیم به جای چندین بار خرید این روایح بی هویتِ تقلیدی با آثار نامشخص، هزینه اش رو برای خریدی مطمئن تر پس انداز کنید و از همه مهمتر اینکه به شامه خودتون و اطرافیانتون احترام بگذارید.

نظرات

Shahrammmm (تایید نشده) در تاریخ جمعه، 1399/02/26 - 13:03 نوشته:

سلام و عرض احترام خدمت کیوان عزیز
اولا تشکر از شما بابت نقد وبررسی های استادانتون من باب محصولات ادکلن
دوما در مورد این نقدتون کاملا مخالفم چون شما بخش کوچکی از ابعاد ماجرا رو می بینید
لازمه بگم بنده بعنوان فروشنده عطر و ادکلن تابحال هیچ مشتری ای رو با گفتن این جمله که این ها اسانس اصل هستند گمراه نکردم و همیشه هم گفتم این عطرها کپی شده از برند ها هستند و همیشه کپی نسبت به اصل کمی تفاوت داره
ضمنا من توی ویدیوی اونتوس دیدم که فرمودید اینها همه توی قشم پر میشه که باید بگم نه واقعا
همین شرکت جیویدان که برای بسیاری از برندها رایحه طراحی میکنه اسانس روغنی همون رو بعد از ریفرمول به بازار عرضه میکنه
و شرکتهایی مثل لوزی سوییس و کریشن و ایبرشم و ... قبل از خروج از کشور مبدا تاییده بهداشتی میگیرن بعد وارد میشن
و در آخر هم خدمتتون عرض کنم که از اونجایی که رایحه در انحصار طبیعته حق کپی رایت برای اون منظور نمیشه همین دلیل کافی برای کپی کردن شرکت هاست که ادکلن های مذبور رو به اشکال مختلف کپی و روانه بازار کنن
الآن که دارم مینویسم ادکلن اونتوس چیزی حدود ۴ میلیون قیمتشه. به لطف همین عطرهای دبه خیارشوری که شما فرمودید این برند هایپ شده که اتفاقا اگر به قول شما ۱۲۰ میل خالص و درجه یک این عطر رو بدون فیکساتور با بالاترین کیفیت و گرونترین حالت ممکن تهیه کنید مثلا میلی ۲۰ هزار تومن بازم قیمتش نصف ادکلنش در میاد که خلاف فرمایش شما میشه
و حاضرم با شما که متخصص بو هستید شرط ببندم نمیتونید تفاوت بین ادکلن و عطرش رو متوجه بشید
ازتون خواهش میکنم برای جلب توجه و افزایش بازدید ویدیو هاتون ندونسته همکاراتون رو تخریب نکنید و در مورد چیزی که اطلاعات کافی ندارید متخصصانه نظر ندید
ممنون

بهروز (تایید نشده) در تاریخ پنجشنبه، 1399/06/27 - 21:19 نوشته:

با سلام و عرض ارادت
آقا جان خانه های عطرسازی مثل کرید و دیور و ...
میلیاردها دلار ارزش و اعتبار دارن از بهترین مواد اولیه استفاده میکنند الان توباکو وانیل تام فورد نزدیک هفت میلیون تومان است ولی یه سایت دغل باز و دروغگو صد میل به شما میده چهار صد تومان
شما این دو تا رو بو کن میفهمی اسانس دبه خیارشور
یعنی چه.من دیور هوم اینتنس شاهکار دیور رو دارم
بیا اسانسشو بدم بو کن بعد بیا تبلیغ اسانس کن
سلامتی چیزی نیست که بخاطر این اسانسهای معطر
حراج کنیم.

دانیال (تایید نشده) در تاریخ شنبه، 1399/02/13 - 18:32 نوشته:

یا قیمت دستت نیست ...یا از جزییات کار خبر نداری..
برا بازار ایران ک ادکلن اصل توش پیدا نمیشه..
اینا حکم طلا رو دره ..البته جنس درجه یکش ..شرکت لوزیو امتحان کنید متوجه میشید

milad (تایید نشده) در تاریخ شنبه، 1398/11/26 - 18:30 نوشته:

من خودم یه ادکلن دانهیل خریدم و بعد از تموم شدنش اسانس گرمی همون رو خریدم در کمال تعجب دیدم اسانسه کیفیت بوی بهتر و ماندگارتری داره. اتفاقا ارزون هم نبود 30 میل خریدم شد 340 هزار تومن .اتفاقا مغازشم تو مترو نبود خیلی هم مغازه لوکسی بود.

بنده نواز (تایید نشده) در تاریخ جمعه، 1399/11/03 - 02:29 نوشته:

درود خدمت بزرگواران و عزیز متخصصان عرصه عطر و ادکلن . فقط یه موضوع رو مطرح کنم که خبلی از کشور هاز حاشیه خلبج فارس برند هاز معتبر رو به بازار ایران وارد می کنند . اگر هم کیفیت پایین امده از بازار ایران نیست ‌ چه بیا کاسبکاران شریف با همین راه اعتبار کسب کردن و معشیت شان رد با جنس بد خراب نمی کنند . دو راه دلرد . بازا فعلی کشش ندارد و همه چیز گران است و دوم کسانی که در این راه اند خرید شان را می کنند

پیمان (تایید نشده) در تاریخ دوشنبه، 1398/08/13 - 21:53 نوشته:

کاش انقدر برای عطروادکلن شرکت‌های غربی ارزش قائل بودیم برای آثار هنری هنرمندان هم ارزش قائل بودیم میرفتیم اورجینالش رو میخریدم کپی رایت هاشون رو

هومن (تایید نشده) در تاریخ جمعه، 1397/09/02 - 22:37 نوشته:

همشون سر و ته یه کرباسن. جنسه اصل تو ایران درجه ۳ خارجه

مهدی (تایید نشده) در تاریخ سه شنبه، 1397/03/15 - 22:13 نوشته:

این عطرها خیلی هم خوب هستن. واقعا بوی عطر اصلی میدن. حالا یه سری حسود میان اینجا نظر میدن.

Keyvan Mashhadi در تاریخ سه شنبه، 1397/03/15 - 23:10 نوشته:

به نظر من هم خیلی خوبن مهدی جان. اصن چه نیازه وقتی هر روز آزبست و سرب توی هوا تنفس میکنیم، صنایع غذایی آلوده میخوریم، آب آلوده مینوشیم، و هر شب با وحشت زلزله و حمله موشها میخوابیم و آخرش هم تو پراید بدون اِیر بگ میمیریم، به این سوسول بازیها بپردازیم، نه!؟

محسن مدنی (تایید نشده) در تاریخ یکشنبه، 1397/02/09 - 15:40 نوشته:

اگر واقعا قرار باشه بوی عطر اصلی با بوی این به ظاهر خوشبو کننده ها یکی باشه که عملا عطارهای متخصص و هنرمند پشت این عطرها باید حرفه شان را ببوسند بگذارند کنار!
آدم هیچ بویی ندهد بهتر از این است که بخواهد با این اسانس ها خود را مثلا خوشبو کند!

sama (تایید نشده) در تاریخ سه شنبه، 1396/09/28 - 12:13 نوشته:

در مورد ادکلن های بدون جعبه چی؟ مثلا اونتوس بدون جعبه رو میفروشن 500 هزار تومان و مدعی هستند کاملا اورجیناله و جعبه موقع ترانزیت از بین رفته! و متاسفانه بازار فروشنده‌های ادکلن‌های اورجینال رو هم تحت‌الشعاع قرار داده!

حسین (تایید نشده) در تاریخ دوشنبه، 1396/09/06 - 15:41 نوشته:

سلام...وقتتون بخیر....راستش من تا قبل از خوندن این مقاله فکر می کردم که استفاده از برند های مطرح عطر گرمی مانند لوزی سوییس یا ایبرشم اسپانیا مشکلی نداره!!....الان به شک افتادم...میخواستم بدونم منظور شما تمام برندهای با نام و بی نام عطر گرمیه یا استثنا در آن ها وجود داره؟...با سپاس

Keyvan Mashhadi در تاریخ دوشنبه، 1396/09/06 - 16:23 نوشته:

ببین برندهایی بزرگی مثل ژیوودان و فرمنیخ و سایره عمرا نمیان روغن عطر بسازن بدن بیرون. همونطور که خوندین، این روغنها فقط تو ایران و یه سری کشورهای منطقه موجود هستن که خودش جای شک داره. مورد دوم اینکه چرا یه شرکت باید بیاد اسانس ساخته شده رو بفروشه در حالی که به راحتی میتونه با اسانس فرمول ساخته شده رو لو بده؟
همۀ این سوالا و فَکت ها رو وقتی مطرح میکنیم که کیفیت بسیار پایین این اسانس ها رو نادیده بگیریم و تصور کنیم کیفیتشون با محصول اصلی یکیه

Zehnaahang (تایید نشده) در تاریخ چهارشنبه، 1396/08/24 - 17:29 نوشته:

وااااییی??من که دیگه به تنگ اومدم?
به اینا حساسیت دارم.. حالم بد میشه‌.. سرم داغ میشه.. تعوع و سرگیجه و سردرد اولین واکنش بدنمه.. ??
ولی همه جا هستن.. تو پیاده رو .. تو مترو.. حتی چنروز پیش تو تاکسی نشسته بودم.. یهو بغل دستیم یدونه ازینا از جیبش دراورد و پیکسل به پیکسل بدنش و لباسشو به این آغشته کرد.. ? من هرچقدر سعی کردم با پایین اوردن شیشه و سرفه و نگاه هام متوجهش کنم کاملن بیخیال بود و شکنجه ی منو نظاره میکرد ?
واقعن اینا برام مثل سیگار میمونه.. هم ب خود شخص اسیب میزنه هم بیشتر از خودش به اطرافیان و اون بیچاره ای که لابد بعد از پیاده شدن باهاش قرار داشت ?
من برام راحت نیست خرید عطر های اورجینال و مورد علاقم.. اما اگه عطرم تموم شه و فعلا پول خریدشو نداشته باشم حتی اگه بوی سگ خیسم بگیرم به شخصیتم احترام میزارم و ازین فله ای ها یا کپی های دیگه نمیخرم.. موقت با دئودورانت CLIVEN میگذرونم تا عطر بخرم..

Keyvan Mashhadi در تاریخ چهارشنبه، 1396/08/24 - 17:36 نوشته:

XXDDDDD

وحيد قضوهي (تایید نشده) در تاریخ جمعه، 1396/08/19 - 12:14 نوشته:

با سلام و احترام به نظرات دوستان و مطالب كاملا مفيد شما چند نكته حائز اهميت دونستم كه در ذيل بيان مي كنم :
1 - عطر هاي دكه اي يا مترويي به قول شما تو مغازه هاي معتبر هم فروش ميره و لازم نيست حتما تركيب آماده اونهارو بخريم
2 - تمام اين تركيب هاي شيميايي به قول شما واردات كشورهاي اروپايي هستن پس اگه موردي دارن يا اونا دارن به ما ميندازن يا واقعا با اينهمه پيشرفت نمي تونن جلوي توليد اين تركيبات مضر رو بگيرن
3 - هر نوع تركيب شيميايي ممكنه ايجاد حساسيت بكنه مي تونيم براي راه حل فرضيه شما عطرو روي لباس اسپري كنيم
4 - خيلي تحسين برانگيزه كه افرادي تونستن مشابه رايحه همون كمپاني رو حتي در سطوح اوليه و مياني و نهايي با خط بوي مشابه توليد كنن
5 - مغازه اي كه من ازش خريد مي كنم بسته به غلظت از رقيق كننده استفاده مي كنه و گاهي اصلا اضافه نميكنه و رقيق كننده هم از همون كمپاني هاي معروف و بدون اثر مخرب به رايحه اصلي مي باشد
6 - وقتي من مي تونم رايحه اي كه اگر بخوام يك شيشه ارجينال اونو(اگه واقعا باشه) با قيمت بسيار بالا بخرم بتونم به مقدار دلخواه با قيمت پايين تر بخرم خوب معلومه بيشتر اونايي كه در سطح متوسط مالي جامعه هستن اينو ترجيح ميدن
7 - علت روي آوردن به اسانس هاي دكه اي فقط قيمت بالاي عطرهاي ارجينال يا سخت گير آوردن جنس ارجينال ميتونه باشه و در مواقع استثنايي مثل من حس تنوع طلبي تو خريد رايحه هاي جديد و متنوع باشه كه بتونم مثلا رايحه هاي متنوع رو هر ماه با قيمت مناسب تجربه كنم .
پيروز و سلامت باشيد

Farbod در تاریخ جمعه، 1396/08/19 - 16:10 نوشته:

با تشکر از توجهت وحید جان.
۱ – مغازه ای که اینها رو بفروشه، دستکم برای خرید عطر خوب فاقد اعتباره. ترکیبات آماده ی مصرف یا خالصشون هم ماهیت یکسان داره.
۲ – ما نگفتیم از کشورهای اروپایی میان. خیلیاشون تولید آسیا هستن. اگر هم اروپایی باشن فقط توی کشورای جان سوم به این شکل فروخته میشن.
۳ – خیر، هر نوع ترکیبی پتانسیل حساسیت زایی نداره. چارچوبهای نهادهای بهداشتی برای همین وضع میشن که مواد مورد استفاده بی خطر باشن. اگر ماده ای مضر روی لباس هم اسپری بشه ممکنه با ورود به دستگاه تنفسی ایجاد خطر بکنه.
۴ – تقلید تحسین برانگیز نیست، تاسف باره. الان با کروماتوگراف گازی و دامنه وسیع مواد در دسترس، این افراد کار شاقی هم انجام نمیدن.
۵ – ایشالا که مخرب نیست و مغازه ی معتمد شما با دانش و وجدان بیدار عمل می کنه!
۶ – ما به بدبینی عادت کردیم؛ عطر اوریجینال به راحتی در دسترسه. اما ترجیح بر خرید این عطرای فلّه ای اگر با دونستن ماهیت واقعی اونا باشه انتخاب شماست و قابل احترامه.
۷. قیمت عطر تو ایران اغلب همسان با قیمت جهانیه و باز تکرار می کنم عطر اصل راحت توی بازار ایران پیدا میشه. این که هرکس انتخاب کنه تنوع طلبیش رو چطور سیراب کنه باز هم انتخاب شخصه و از جانب ما محترم.

آرزوی ما هم برای تمام مخاطبامون آگاهی و سلامتیه.

صالی (تایید نشده) در تاریخ دوشنبه، 1398/05/07 - 13:23 نوشته:

با شما موافقم.
خود برندهای مشهور در ساخت و تولید فیک خودشون همیشه نقش دارن و در رده های مختلف تولید می کنن. این جز اصول برندینگ هست. اکثر برندهای مشهور در آسیا گشورهای چین، ویتنام و... کارخانجه دارن و تو رده های مختلف برای مقاصد مختلف تولید دارن. قیمت زیاد عطرهای ارجینال هم بابت طراحی، تحقیقات اولیه و اصل مطلب نام اون برند هست که روش اومده . و این اعتبار برندشون هست. شما فکر می کنی این برندهای بزرگ نمی تونن فیک هاشون را مجبور به خسارت سنگین کنن!! خودشون تو سطوح مختلف تولید می کنن تا حجم بیشتری از بازار رو داشته باشن. پس این که فکر کنید اینها برای اینور دنیاست و جهان سوم و از این حرف ها راهی برای بازار گرمی . شما از هرجور عطری بخرید یقینا به شرکت تولید کننده سود رسوندید فقط اگه اصل باشه وقتی رو میز آرایشتون یا کیفتون اون باشه شما جور دیگه ای دارید خودتون را تعریف می کنید اگه فیک مترویی باشه جور دیگه . و این قدرت برنده

محمد (تایید نشده) در تاریخ پنجشنبه، 1396/08/18 - 16:51 نوشته:

اینکه خود ادم اینا رو بخره یه طرف داستانه.طرف دیگه که شدیدا تلخ تره اینه که با فرض اصل بودن پرشده بخری!!!

فرور (تایید نشده) در تاریخ پنجشنبه، 1396/08/18 - 09:58 نوشته:

شما هرچقدر دوس دارین داد و فریاد کنید یه عده هستن با دونستن تمام ضرر ها و اثار مخرب باز هم بخاطر موندگاری چند روزه و پخش عجیب غریب این مواد میرن و میخرین و همین هم وطنان باعث میشن فروشنده های این اشغال جات به فروششون ادامه بدن ولی خب بعضی عزیزان هم هستن که اطلاعی از مضر بودن این اشغال جات ندارن (ای کاش این پستتون رو توی روزنامه ها چاپ میکردین) ،،، به جز عطرهای گرمی جدیدا توی استان های جنوب کشور یه سری عطر ها مد شده که کشور سازندشون هم مشخص نیست توی بطری های صد میل و پنجاه میل که معمولا شکیل و خوش ساخت هم هستن با قیمتی عجیبببب !!!! زیر چهل پنجاه تومن ، قیمت هر بطری از ده دوازده تومن شروع میشه و گروناشون طرفای چهل تومن در میاد اینا رو با چی میسازن دیگه خدا میدونه

Farbod در تاریخ پنجشنبه، 1396/08/18 - 10:37 نوشته:

توی یکی از شرکتهای بزرگ واردات این اسانسا نمونه ی شیشه ۵۰ میل به من نشون دادن که خیلی هم شکیل بود. گفتن قیمت عمده پر شده ش با یه عطر خوب به علاوه چاپ اسم روی بطری برای شما شما ۱۵-۲۰ تومن درمیاد. پس اونایی که توی جنوب هستن هم همینه داستانشون.

فرزاد مسعود (تایید نشده) در تاریخ پنجشنبه، 1396/08/18 - 09:05 نوشته:

تنها علت استفاده اش ناآگاهیه و البته چرب بودن(کلا هر چیز چربی رو دوست داریم دیگه باقالی پلو چرب مثلا!) و موندگاری زیادش که اینو اضافه کنم که حتی اینها هم موندگاری سابقشونو ندارن.نکته بعدی اضافه کردن دیمی فیکساتوره.فروشنده یهو فیکساتورو به صورت کاملا چشمی میریزه توی عطر.طبیعیه فیکساتور رو اونجوری و رو هوا اضافه کردن عطرو نابود میکنه حتی همین عطر یک بعدی خطی رو.مثلا میزان فیکساتور برای اینترلود با اونتوس باید یه فرقی بکنه اما من ندیدم دوستان فروشنده اش متوجه فرقش بشن جز عده معدودی.در نهایت تنها چیزی که شاید مردم رو جلب میکنه امکان خریدن میل کمتر از عطره.مثلا شما 5 میل خرید میکنی و هزینه ی زیادی نمیدی در ظاهر که اونم الان خوشبختانه یسری از سایت ها هستند که سمپل عطرها رو میفروشن یا حتی میل های پایین تر از عطرها رو میتونین تهیه کنید.

امیر (تایید نشده) در تاریخ چهارشنبه، 1396/08/17 - 21:39 نوشته:

ممنون از فربد،
ضمنا به خاطر همین فیکساتیو و روغن و... استفاده شده و به تبع ناخالصی های شیمیایی که دارن این افزودنی ها، بعد از مدتی شاهد تغییر رایحه این عطرها خواهید بود.
به علت واکنش هایی که بین این اجزا به وجود میاد...

حسین رجبی (تایید نشده) در تاریخ چهارشنبه، 1396/08/17 - 21:28 نوشته:

موردی رو دیدم که پوست دست در اثر استفاده اینها قرمز شده و ایجاد حساسیت کرده.
ممنون و تشکر

محمد علی صالحی (تایید نشده) در تاریخ چهارشنبه، 1396/08/17 - 19:59 نوشته:

دقیقا درسته . البته جدیدا که عطرهاشون ماندگاری و پخش بوی خوبی هم دیگه نداره و واقعا مزخرف شدن .

K1 (تایید نشده) در تاریخ چهارشنبه، 1396/08/17 - 19:37 نوشته:

ممنون از توضیحات بعضی هاشون اصلا شبیه عطر اصلی نیستن اصلا یه چیز دیگن

Keyvan Mashhadi در تاریخ جمعه، 1396/08/19 - 23:43 نوشته:

سلام. شما برندۀ خوش شانس این هفته قرعه کشی هفتگی سمور شدین. تبریک میگم بهتون. لطفا اسمتون رو بفرمایین که توی اینستگرام میخوام اعلام کنم. ضمنا لطف کنین اسم کامل، آدرس پستی، کدپستی و شماره تماستون رو به سمور ایمیل کنین: samoor.perfume@gmail.com

بهروز (تایید نشده) در تاریخ پنجشنبه، 1399/06/27 - 21:22 نوشته:

با سلام و عرض ارادت
آقا جان خانه های عطرسازی مثل کرید و دیور و ...
میلیاردها دلار ارزش و اعتبار دارن از بهترین مواد اولیه استفاده میکنند الان توباکو وانیل تام فورد نزدیک هفت میلیون تومان است ولی یه سایت دغل باز و دروغگو صد میل به شما میده چهار صد تومان
شما این دو تا رو بو کن میفهمی اسانس دبه خیارشور
یعنی چه.من دیور هوم اینتنس شاهکار دیور رو دارم
بیا اسانسشو بدم بو کن بعد بیا تبلیغ اسانس کن
سلامتی چیزی نیست که بخاطر این اسانسهای معطر
حراج کنیم.

حامد حسینی (تایید نشده) در تاریخ چهارشنبه، 1396/08/17 - 13:11 نوشته:

منون فربد عزیز از مقاله ی خیلی خوبت. میخواستم بپرسم نظارت بهداشتی روی برندای ایندی یا نیش کوچیک که شیمیدان ندارن از لحاظ بهداشتی اعمال میشه؟

Keyvan Mashhadi در تاریخ چهارشنبه، 1396/08/17 - 14:21 نوشته:

نظارت بهداشتی پیش از ساخت عطر روی مواد خام اعمال میشه. بنابراین عطرساز کافیه از جای مطمئن خریداری کنه مواد اولیه رو

شما نیز نظر خود را بنویسید:

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.