بررسی عطر

بررسی عطر Amouage Blossom Love

Blossom Loveآمواژ – بلاسام لاو (Amouage – Blossom Love)

سال تولید: ۲۰۱۷

گروه بویایی: گلی (Floral)

عطار:  الیزه بنات (Elise Benat) و ناتالی لارسون (Nathalie Lorson)

نُتهای برتر: شکوفه گیلاس، هلیوتروپ (گل آفتاب پرست)، آمارِتو (لیکور بادام)، کومارین، وانیل، جیر، ایلانگ ایلانگ، رز

فصول استفاده: بهار و پاییز


آمواژ این سالهای اخیر جدا از عطرهایی که سالانه به صورت جفت بیرون میده مسیر حرکتی خیلی خوبی رو پیش گرفته که پرستیژ هنری و زیبایی شناسانه برای برند به ارمغان آورده. این رویکرد با مدیریت خلاق و خوش ذوق کیستوفر چانگ تا امروز دو میوۀ بسیار خوب داشته. سال پیش اولین عطر مجوعۀ Secret Garden Collection بیرون اومد که موفقیتی تو زمینۀ عطرهای گلی بود؛ Lilac Love، و امسال دومین عطر این مجموعه که تا امروز فقط عطرهای زنونه داشته با نام Blossom Love بیرون اومد. هر دو عطر روی محوریت گلهایی ساخته شدن که عصاره گیریشون به صورت طبیعی و یا با کمک تکنولوژی ناممکن هست و برای استفاده توی عطر باید از مواد جایگزین برای القای حس بویایی اونها استفاده کرد. یه حسی به من میگه این مجموعه صرفا قراره نشون بده که چانگ چقدر روی جزئیات کارهاش حساسانه کار میکنه و چقدر جسورانه به وادی ناممکنها وارد میشه.

بلاسام لاو من رو یاد دایان کیتون (Diane Keaton) میندازه. زنی بالغ که روحیه، چهره و از اون بارزتر لبخندی کودکانه و پر از شادی داره. این عطر هم حالتی کهنه، جاافتاده و مشروبی داره که توی بطن سبز و شکوفه گیلاس ژاپنیِ عطر حل شده. بین نُتهای عطر مشروبی به نام آماراتو لیست شده که من نمیدونم چیه اما بوی بادامی و چربی که حالت پودری و گزنده نداره به راحتی حس میشه که بی شک مال اون نُت هست. نیاز هست به کسانی که بخاطر تعلقات دینی نگران استفاده از عطرهایی هستن که توی لیست نُتهاشون مشروبات الکلی ذکر شده خاطر نشان کنم که این نُت ها واقعی نیستن و کسی مشروبات الکلی رو مستقیم توی عطر استفاده نمیکنه بلکه با کمک تکنولوژی رایحۀ این مشروبات رو شبیه سازی میکنن.

شروع بلاسام لاو رایحه ای شیرین و چسبناک داره که با سبزیِ تُرد و تازه و شکوفۀ گیلاسِ عطر تناقض داره اما ناسازگار نیست. رایحۀ بادامی و شیرین الکلی این عطر با بوی پودری و زمینی هلیوتروپ و دانۀ تونکا (کومارین) کامل میشه و بستری از رُز، ایلانگ ایلانگ، جیر و وانیل بافتی مخملی، نرم و منعطف و کمی ضخیم به عطر میده که از ظرافت شروعش کم میکنه.

بلاسام لاو عطری هست گلی، کمی خوراکی مانند، شیرین، الکلی و چرمی که بین فضای دخترونۀ شیطون و آدامسی و فضای جاافتادۀ زنونه سیر میکنه. حس رنگ بطریش رو میده. موندگاری خیلی خوبی روی پوست داره و نشر بوش تو یه ساعت اول بسیار قدرتمنده، بعدش کمی فروکش میکنه اما به هر حال این یک آمواژ هست!

فکر میکنم کسانی که از این عطر خوششون بیاد حتما از عطر Nanadebary Pink هم حتما خوششون میاد. این عطر تو سایز ۱۰۰ میل بیرون میاد و توی نمایندگیهای رسمی فروشش قیمتش یک میلیون و پنجاه تومنه.

★★★★

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. چه اعجب بالاخره نوبت به تحلیلش رسید?
    حس پودری گلیش شدیدا برا من حس پودری گلی عطر کلوهه لاو رو تداعی میکنه و منو میبره تو فاز اون عطر نمیدونم چرا …
    عطری که در راستای تحولاتی که اشاره کردی سعی کرده از اون حس عربی اکثر کارای امواج فاصله بگیره اما ناچارا اصالتش پابرجاست و خون شرقی تو رگ هاش جریان داره. البته نه عربی به اون معنای چیپ و زننده که تو ذهن ها تداعی میشه ها منظورم حال و هوای شرقی و جنس رایحه از لحاظ خانواده بویایی و حضور امضای برند هست.
    منو یاد نانسی عجرم و حیفا میندازه که با انواع آرایش و متد های غربی روی استیج حاضر میشن اما ذات چهره و زبون آوازشون عربیه.
    دوسش دارم. بالانس و توازن زیباییه بین دنیای روایح شرقی و غربی.

  2. آمارتو،
    یه تایپ از نوشیدنی های الکلیه، خیلی تیز هست و بیشتر به عنوان افزودنی تو کوکتیل ها استفاده میشه، تا استفاده خالص.
    بوی بادام، هم برمی گرده به استفاده از بادام تلخ تو ساختارش.

  3. بسیار عالی
    این کار رو تست نکردم نت رز رو که من خیلی دوست دارم تو این کار در ترکیبش با بقیه نتها چقدر خودنمایی میکنه و کاملا قابل تشخیصه ؟
    هر جا هم رد پای خانم لارسن باشه به احتمال زیاد پرطرفداره

  4. نکته ای که کیوان جان در رابطه با نت مشروبات الکلی نوشتی برام خیلی جالب هست وبه این فکر میکنم که الکل تقریبا خالص چه بویی میتونه داشته باشه. من با الکل اتیلیک ۹۹٫۸ درصد کار کردم و میدونم چه بویی میده. کسایی که به مشروبات الکلی علاقمند هستن وقتی این الکل رو بو میکنن خیلی ناامید میشن و میگن چرا تقریبا بو نداره! بیشتر بویی که ما از یک مشروب الکلی استشمام میکنیم مربوط به ناخالصی های آروماتیک الکل میشه. اگر چنین ناخالصی هایی که بسیار بوی شدیدی دارن به عطر هم اضافه بشن اون عطر بوی شدید مشروب الکلی پیدا میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید