بررسی عطر

دیو و دلبر – بررسی عطر Patchouly از برند Profumum Roma

دیو و دلبر<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

نام عطر: پروفومُم رُما پچولی – Profumum Roma Patchouly

گروه بویایی: شرقی و چوبی – Oriental Woody

سال تولید: ۲۰۰۴

عطار: نامشخص!

فصول استفاده: زمستان

جنسیت: مشترک (قابل استفاده توسط آقایان و خانم ها)

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

برند ایتالیایی “پروفومم رُما” تاریخچه عجیبی داره و اینکه چطور از یه گروه چاقو ساز و چاقو تیز کن کم کم رسیدن به ساخت خمیر ریش و چند تا عطر ساده و در مرحله بعد ساخت عطر بصورت جدی، خودش جای تحقیق و تفحص داره که البته هدف ما تو سمور این بررسی نیست. اینکه یه برند عطرسازی از چه سالی شروع کرده و تاریخچه درخشانی داشته یا نداشته، شاید تا حدی بتونه ذهنیت به مصرف کننده بده. اما در نهایت محصولی که به بازار ارائه میشه گویای واقعیت هست. اینکه صدها سال تجربه تو پیشرفت برند تاثیر داشته و یا فقط درجا زدن و یا حتی پسرفت داشتن رو محصولی که به مصرف کننده ارائه میکنن مشخص میکنه. ممکنه برندی باشه با قدمت چند صد ساله که عطرهاش در خوشبینانه ترین حالت در حد قابل قبول و راضی کننده باشن و ممکنه یه برند تازه کار با همون چند تا عطرهای محدودی که ارائه کرده کُرک و پَرهای شما رو بریزه! البته این چیزی که گفتم کلی بود و صرفا به برند “پروفومم رُما” ربط پیدا نمیکرد. فقط منتظر بودم یه جا اینو بگم دلم خنک شه!

اولش میخواستم در مورد Arso از این برند بنویسم که یه کار بسیار خوب هست. اما وقتی Patchouly رو هم تست کردم پیش خودم گفتم که تو بیا (پچولی) و تو فعلا استراحت کن (آرسو)! پچولی همینطور که از اسمش برمیاد، قراره یه کار پچولی (نعنای هندی) محور باشه. اما پچولی تمام ماجرا نیست و این نُت تو یه بستر خیلی قدرتمند شرقی و چوبی نشسته که به اندازه خود پچولی و شایدم قویتر توی عطر نقش ایفا میکنن. دیو و دلبر شروع عطر یه شروع کوبنده و در عین حال بسیار بالانس شده از ترکیب نعنای هندی، کهربا، مُشک و چوب سندل هست که حضور حس دودی بخور هم در این بین خودنمایی میکنه. ترکیب رایحه دارو مانند چوب سندل با حس دودی بخور و خصوصا کمک کردن مُشک، یه حس چرمی مانند رو بوجود میارن و رایحه تیز، خاکی و مرطوب نعنای هندی هم کاراکتر خشن تر و جدی تر به این ترکیب میده که بنوعی این ترکیب چندگانه میشه “دیو” داستان! اما در کنار اینا ما رایحه کهربا رو داریم که برعکس خیلی از عطرهای کهربایی، چندان صمغی و چوبی نیست و تمایل زیادی به رایحه وانیلی داره. این تفاوت باعث میشه که ما با یه رایحه کهربایی/وانیلی گرم و پودری و مخملی روبرو باشیم که حس خیلی خوشمزه و کمی شکلاتی و Gourmand (خوراکی مانند) به عطر میده و بخوبی نت های وحشی و سرکش عطر رو رام میکنه (دلبر داستان!).

با گذشت زمان رایحه مُشک و حس دودی بخور محو میشن. این تغییر باعث میشه که رایحه چرمی مانند از بین بره و همزمان رایحه چوبی و دارو مانند سندل بهتر خودشو نشون بده. نعنای هندی و حس مرطوب و خاکیش همچنان حضور داره، اما کماکان همراه و در کنار روایح دیگه هست و به هیچ وجه محوریت اصلی رایحه نیست. رایحه پودری و تا حدی شکلاتی مانند کهربا هم قدرتمند و البته متعادل وجود داره تا یه وقت نعنای هندی و چوب سندل میدون رو خالی نبینن و بخوان عرض اندامی کنن! همزمان که داره این تغییرات مشخص توی عطر صورت میگیره، یه حس گُلی و بهتره بگم متمایل به رایحه گل رز تو عطر پدیدار میشه. نترسین! خود من از بیشتر گونه های رز نفرت دارم و این اطمینان رو میدم که رایحه رُزی حس حرمی و گلاب طور نداره، اما حضورش در کنار باقی رایحه ها بشکل لطیف و ظریفی حس میشه و تم خوشمره تری به ترکیبی وانیلی/پودری/شکلاتی کهربا میده.

وقتی به سمت رایحه پایه میریم و عطر کم کم به فاز نهایی تغییرات خودش میرسه، حس دارو مانند چوب سندل بسیار ضعیف میشه به شکلی که بیشتر حکم یه رایحه ساپورت کننده و فرعی رو داره و اون حس گُلی و رُزی هم همین وضعیت رو پیدا میکنه. حالا بعنوان رایحه پایانی و چیزی که برای چند ساعت آخر با شما باقی میمونه، یه رایحه گرم و شیرین و پودری مانند از کهربا رو داریم با رایحه خاکی و کمی مرطوب نعنای هندی به اضافه ته بوی چوبی/دارویی سندل و نجوایی از گل رُز که ممکنه اصلا حسش هم نکنین.

دیو و دلبربصورت کلی هرچند این کار ترکیب جدیدی رو ارائه نداده، اما تعادل بسیار خوب روایحش و شفافیت نُت ها که میشه همه شونو تو عطر پیدا کرد باعث میشه که این عطر یه اثر درخور توجه باشه که هم چهره خشن و جدی از خودش به نمایش میگذاره و هم یه چهره مهربون و لطیف و جذاب. در کل اگر بخوام دقیقتر بگم، اون چهره خشن بیشتر در تسلط چهره مهربون هست. مثل دیوی که با اون هیبت در مقابل جذابیت های دلبر، سربه زیر و آروم به نظر میاد. “پروفومُم رُما پچولی” رو نه میشه عطر روزانه به حساب آورد و نه رسمی! بیشتر عطر مودی هست! هر وقت هوس همچین سبک و استایل رایحه ای کردین میتونین برین سراغش و از رایحه گرم و صمیمی و در عین حال خشنش لذت ببرین. هوای سرد و برفی زمستون بهترین موقعیت برای استفاده از این عطره و نهایت ۲ تا اسپری کار شما رو بخوبی راه میندازه چون پخش بوی بسیار هیولا واری داره که در صورت استفاده زیاد میتونه برای شما و اطرافیان آزار دهنده باشه. ماندگاری عطر هم بسیار خوب هست و براحتی بالای ۱۰ ساعت روی پوست دوام میاره. در نهایت این نکنه رو که بارها اشاره کردم مد نظر داشته باشین. تا تست نکردین خرید نکنین! شاید هیولای داستان، شما رو بدجوری زخمی و از خریدش پشیمون کنه. شاید هم قیمت بالای محصولات این برند به کمک هیولا بیاد و زخم کاری تری بر بدن شما بزنه! لطفا بچه های خوبی باشین و حرف گوش بدین.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

14 دیدگاه

  1. سلام مصطفی جان.راستش از وقتی که این کارو ریویو کردین خیلی مشتاق به تستش شدم و خیلی رفته رو مخم با اون تصویری که از عطر بررسی کردین. از این برند ارسوشو سمپلش دارم اما هنوز نتونستم این کارو تست کنم. میخواستم یه سوال بپرسم.
    حس عسلی و شکلات مانندش قوی هست یا فقط حس میشه؟

    1. خیلی قوی نیست و بیشتر تو بکگراند هست و تداعی کننده رایحه شکلات هست و خیلی واضح نیست

  2. مرسی از بررسی عالیتون مصطفی جان با اون توصیف زیبا واقعا حال کردم. و مشتاق شدم تستش کنم.
    اقا مصطفی یه سوال در همین بررسی بالا گفتین ممکنه یه برند تازه کار با چند تا عطر محدودشون میتونن کرک و پرتون بریزه راستش وفتی اینو خوندم گفتم حتما باید ازتون سوال کنم. چند تا عطر اینجوری بهم معرفی میکنین؟

    1. من نمیتونم راستش بهتون معرفی کنم چون کرک و پر منو ریختن! ممکنه برای شما یه عطر معمولی یا حتی عطر بد باشن. کشف عطرهای خوب (با توجه به سلیقه شما) از برندهای ناآشنا فقط با تست و تجربه شخصی شما بوجود میاد

        1. بصورت رسمی تا جایی که اطلاع دارم موجود نیست. بصورت سفارشی باید به بعضی فروشگاه ها که سفارش میگیرن بگین براتون بیارن. قیمتهاشون هم بالاست و بخواین نسخه ۱۰۰ میل رو خریداری کنین قطعا بالای ۱ تومن در میان

  3. عالی و درود بر شما ???
    متاسفانه تست نکردم ولی چون عاشق پچولی هستم حتما با اون هیولا رفاقت میکنم و دوستای خوبی برای هم میشیم ??

  4. ممنون از مطالب زیباتون. فقط خواهش میکنم انقدر از برندهای نیش و کمیاب در بازار ایران و قیمت های بالا مطلب ننویسید. سایت خیلی تئوریک شده مطالبش تا کاربردی.

    1. از عطرهای عامیانه تر و شناخته شده تر هم صحبت میشه تو سمور، اما هدف معرفی و بررسی عطرهایی هست که دوستان امکان تست ندارن یا دسترسی بهشون سخته و در عین حال دوست دارن در موردش بدونن. اینجوری یه ذهنیتی از عطر داده میشه که بتونن اون حس کنجکاوی رو مهار کنن و اگر هم قصد خرید بدون تستش رو دارن (که هیچ وقت توصیه نمیشه!) لااقل بدونن چه کاراکترها و روایحی تو عطر هست. ممکنه یکی با شنیدن فرضا کلمه رُز یا حس پودری به کل از خریدش و حتی تستش منصرف بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید