بررسی عطر
موضوعات داغ

جذاب، رمانتیک و لذت پرست: بررسی عطر گاردنیا پتال از ون کلیف‌‌ اند ‌آرپلز

گاردنیا پتال

با نزدیک شدن به فصل پاییز توی گروه سمور تصمیم به دسته‌بندی عطرهای پاییزی با محوریت نُتهاشون گرفتیم – نتهایی که با هوای این فصل هماهنگی بی‌نظیری دارن – و یکی از گزینه‌هایی که انتخاب کردیم گاردنیا پتال از برند ون کلیف اند آرپلز به عنوان یک عطر با محوریت گل گاردنیاست.

گاردنیا یکی از گلهای مطرح در دسته گلهای سفید (white flowers) حساب میشه که پروفایل بویایی بسیار غنی و پیچیده‌ای داره. پیشتر سحر تو پست روبر پیگه گاردنیا در مورد این گل توضیحاتی داده.

در ادامۀ اون مبحث لازم دیدیم نمونه‌های خوبی که در خور پاییز و استایل اوایل پاییز هستن رو معرفی کنیم و به لطف یکی از دوستان موفق شدم سمپلی از برخی عطرها تهیه کنم.

گاردنیا پتال
چند تا از عطرهای مجموعه اکسکلوسیو برند ون کلیف اند آرپلز

ون کلیف اند آرپلز گاردنیا پتال

اونچه شما در عطر گارنیا پتال بو می‌کنین متمایز از نُتهای لیست شده برای تفسیر عطر نیست: گاردنیا – همونطور که از عنوان عطر انتظار میره – یاس، مقدار کمی گل مریم، گل موگه و کمی چوب سندل.

شروع این عطر من رو یاد حرف نوشین انداخت وقتی که گفتم می‌خوایم یه دسته بندی با محوریت نُتها برای پاییز بسازیم و یکی از نُتها هم بهارنارنج هست جواب داد “چه جور بهارنارنجی؟ بعضیاشون فرِش و سبزن، بعضیاشون گرم و ایندولیک،…”

خب طبیعتاً اینجا توی شروع عطر شما با یه بهارنارنج گرم و شیرین و کمی گازدار مواجه هستین که مقدمۀ بسیار خوبی هست برای باز‌کردن راه فضای فلورال سفید که گاردنیا و گل مریم توشون به خوبی حس می‌شن. و ماحصل این سمفونی بی نظیرِ سادگی Love at first Sniff هست. یعنی از همون بدو شروع شیفته‌اش میشین.

گاردنیا پتال
گل گاردنیا

فضای گــُلی گادنیا پتال

خوبی این عطر رو میشه خطی بودن رایحه‌اش، سولیفلور (گل محور و تک گل) بودن رایحه‌اش، و همه فصل بودنش دونست. ترکیبات گلیِ محض و تک گل، علیرغم فضای قدرتمندِ گلی و بارِ احساسیِ شاعرانه‌شون، دارای سادگی و مینیمالیسمِ جالبی هستن که اونها رو سلیس و صمیمی جلوه میده.

گاردنیا پتال هم شامل همین خصوصیات میشه. در کلیت عطری هست با محوریت گل گاردنیا و یاس. گاردنیا توی این عطر کمی از اون رایحۀ چربِ گلهای سفید فاصله میگیره و با رایحه‌ای ‌نسبتاً خشکتر، بوی تمیزی و لباس عروس و ست استایل با رنگهای روشن مثل کرم، بژ، بلاش، سفید رو یادآور میشه.

یاس اما کمی اون حس انیمالیک معروفش رو حفظ میکنه و با رایحۀ شیرین و نیمه دودی‌اش شما رو یاد گرمای دلنشین غروب شهریور ماه میندازه.

گاردنیا پتال
موگه یا Lily of the Valley

جدا از یاس و گاردنیا و ساپورتِ نیمه دودی و گلی پس‌زمینه، عطر سبزی و تازگیش رو مدیون گل موگه (Lily of the Valley) هست. فضای سوپرانو¹ و صدای زیر این گل حس و حال تازگیِ طبیعت سرسبزِ پس از بارون رو یادآور میشه.

استایل گاردنیا پتال

از نظر استایل بیشتر تمایل به فضای نیمه رسمی تا کژوال و روزمره داره. اما طوری هم نیست که روی استایل رسمی و پوشش کاری جلب توجه نکنه. علیرغم اینکه یه عطر Lady حساب میشه و متین و باوقاره، یه لوسیِ دخترونۀ دوست داشتنی داره.

فضای کلی عطر روشنه و ردی از تاریکی و فضای تاریک نداره. به همین دلیل میتونه برای فضای بیرونی و نور روز و روزهای آفتابی خیلی خوب به کار بیاد.

اما میدونیم که بوی یاس توی هوای بارونیِ سبک شاهکار میکنه، بنابراین لذت امتحان این عطر توی هوای بارونی رو از دست ندین. چون یکی از رمانتیک‌ترین و شاعرانه‌ترین عطرهای فلورال زنونه هست.

گاردنیا پتال
ست های کژوالی که با گاردنیا پتال خوب هماهنگ میشن

پرفورمنس گاردنیا پتال

از لحاظ ماندگاری گاردنیا پتال مقاومت متناسبی داره که حدود ۶ ساعت موندگاری موثر و دو ساعت اولش با نشر بوی متوسط همراهه. با شناختی که از این نوع عطرها دارم تصور میکنم گاردنیا پتال روی پوست های برنزه طبیعی پرفومنس بهتری داشته باشه.

گاردنیا پتال

_____________________________________________

  1. سوپرانو (Soprano‎) نام بازه‌ای از صدای بسیار زیر زنانه تو علوم موسیقی، اُپرا و خوانندگی‌ست.
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید