بررسی عطر

بهار، خورشید تابان و باغ گلهای سفید – بررسی عطر Jour d’Hermes Gardenia

Jour d'Hermes<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

نام عطر: ژوغ دِاِغمس گاغدنیا – Jour d’Hermes Gardenia

گروه بویایی: گُلی  – Floral

سال تولید: ۲۰۱۵

عطار: ژان کلود اِلِنا – Jean-Claude Ellena

فصول استفاده: بهار

جنسیت: زنانه

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

سال ۲۰۱۲ بود که برند اغمس (هرمس) توسط عطرساز بسیار خوبش، ژان کلود النا که یکی از استادان خلق روایح و عطرهای مرکباتی و گلی هست، عطری با نام Jour d’Hermes رو به بازار ارائه کرد که تمرکز اون بیشتر روی روایح مرکباتی و همراهی روایح سبز و گلی با حس سفید بود. موفقیتهای خوب این عطر باعث شد که طبق سنتی که تو صنعت عطرسازی بسیار باب هست، چندین فلنکر و نسخه طی این چند سال از این عطر روانه بازار بشه که Gardenia در حقیقت یکی از این فلنکرهاست و سعی بر این داشته که حس گلهای سفید رو با پررنگ کردن گل گاردنیا به اوج برسونه.

با اولین اسپری و اولین استشمام، ترکیبی ساده اما بسیار با کیفیت و دلپذیر رو روانه مجرای بویایی و عصبهای بویایی خودتون میکنین و خودمونی تر بخوام بگم، یه حال اساسی به عصب های بویایی تون میدین! شروع عطر با حسی سفید و بسیار آرامش بخش از گل گاردنیا شروع میشه که یه شیرینی خیلی ملایم و دلچسب با حس خامه ای مانند همراهشه و حسی پودری هم در این بین کمک میکنه تا رایحه لطیف تر و دلنشین تر بشه. رایحه بسیار شاداب هست و شما میتونین نجوایی از روایح مرکباتی رو بین گلهای سفید استشمام کنین که برای لحظات کوتاهی مهمون شامه شما هستن و تو چشم بهم زدنی از بین میرن.Jour d'Hermes یه حس سبز ضعیف و البته ملموس هم در این بین حضور داره و مُشک با اون حس تمیزش هم براحتی قابل شناسایی هست. ترکیبی ساده و آشنا، اما بسیار با کیفیت و بالانس شده که تصویری زیبا از یه باغ گل بزرگ با گلهای سفید رو توی ذهن شما تداعی میکنه. مکانی که به قول انگلیسی زبان ها ازش بعنوان Happy Place یاد میکنن. تو این فضا و این دنیا هیچ چیز بدی وجود نداره. هیچ اضطراب و مشکلی وجود نداره. هیچ کس مزاحم شما نیست. فقط شما هستین و یک روز آفتابی و خنک بهاری و طبیعتی زیبا پر از بوته های بزرگ و پُرپُشت گلهای سفید که احساس میکنین با هر نفس عمیقی که میکشین، جسم شما داره سبک تر و سبک تر میشه و تو این فضا دارین غوطه ور میشین. اگر به روایح گلهای سفید علاقه دارین (مثل خود من!)، شروع این کار قطعا لذت غیر قابل وصفی رو برای شما بهمراه میاره. مدت زمان زیادی نمیگذره که رایحه ضعیف مرکباتی که تو پس زمینه بود از بین میره و رایحه مُشکی حالتی خجالتی تر بخودش میگیره و در پشت حس خامه ای پنهان میشه. حالا تو این مرحله در کنار رایحه گلی با حس سفید گاردنیا و اون حس سبز ملایم، یه رایحه خاکی، تا حدی ادویه ای و کمی هم چرب و یه جورایی چـِرک رو میشه حس کرد. اسمی از روایح ادویه ای تو این کار برده نشده اما شاید عطر ساز یواشکی و بعنوان Secret Ingredient ذره ای ادویه هم به عطر اضافه کرده که میون این روایح آرامش بخش و روشن و شاداب، کمی برای خودش شیطونی کنه! در کنار حس خاکی یه حالت فلفلی، چرب و متمایل به چرمی هم وجود داره که هم بخاطر طبیعت گلهای سفید هست و هم اون حس ادویه ای. این تغییرات باعث میشن که عطر همچنان محوریت و قدرت نماییش روی گاردنیا و حس سفیدش باشه، اما عطر کمی لبه های خشن، تیز و در عین حال کاملا بی آزار پیدا کنه. البته حس نیمه شیرین و خامه ای تو صیقل دادن این لبه های خشن بسیار خوب عمل میکنه.

با گذر زمان و رسیدن به قسمت پایهJour d'Hermes عطر، ما شاهد تغییرات کمی هستیم که شامل محو شدن روایح ادویه ای و همینطور چـِرک و ضعیف شدن حس خاکی و فلفلی میشه. چیزی که برای شما بعنوان رایحه پایانی باقی میمونه و شما رو چند ساعتی همراهی میکنه، رایحه نیمه شیرین، کمی فلفلی و کمی سبز از گلهای سفید هست که پایان بخش این سمفونی ساده اما تاثیر گذار از روایح بر روی پوست شما هستن. تصویری که پس از استشمام این عطر تو ذهن من نقش میبنده، تصویر یه خانوم جوان هست با لباسی بلند، ساده، راحت و در عین حال زیبا که همیشه خنده روی لب هاش هست و شخصیتی خونگرم و صمیمی داره. جنس این عطر به هیچ وجه با لباسهای تیره و خیلی رسمی همخونی نداره! عطری هست که مناسب یه مهمونی صمیمی و خودمونی با دوستان هست که خانوم ها توی حیاط خونه صندلی گذاشتن و دارن از هوای بهاری، خنک و آفتابی و از گپ زدن تو این هوا لذت میبرن.

پخش بوی عطر بصورت کلی در سطح نسبتا بالا و کاملا قابل قبولی قرار داره و ماندگاری حدود ۶-۸ ساعتش کاملا راضی کننده هست. اگرچه تقریبا تو تمامی فصول میشه از این عطر استفاده کرد، اما رایحه حسی بهاری و پیامی بهاری با خودش داره و بطور حتم لذتبخش ترین فصل برای استفاده از اون، فصل بهار هست. بعنوان نکته پایانی این سوال رو که ممکنه تو ذهن بعضی از دوستان نقش ببنده جواب بدم. آیا این عطر قابل استفاده توسط آقایون هم هست؟؟؟ اگر بخوایم بعنوان یه عطر روزانه برای رفتن به محل کار یا یه عطر رسمی برای مهمونی استفاده بکنیم، قطعا خیر! اما اگر یه روز تعطیل خونه هستین و میخواین در کنار خانواده تو حیاط خونه جمع بشین و چایی و میوه بخورین و کباب ناب درست کنین و بزنین بر بدن، چرا که نه؟! گزینه ای که برای آقایون وجود داره اینه که این عطر رو برای همسر، مادر یا خواهرشون بخرن و هر از گاهی یواشکی یه پاتکی بهش بزنن!

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. دقیقن همونحایی که داشتم فکر میکردم آقایانوم میتونن ازش استفاده کنن یا نه ? خودت گفتی ?
    اره بنظرمدرحد لذت شخصی میتونن.. و فک میکنم این عطر آدمو شکمو میکنه.. اونم تو هوای بهار!

  2. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اساتید سمور و شما اقا مصطفی عزیز
    بهار سالی که گذشت اقا کیوان یک ویدءو درست کرده بودن در مورد معرفی بهترین عطر های زنانه برای فصل بهار و توی اون ویدءو این عطر رو هم معرفی کرده بودند و توصیف خیلی زیبایی هم از اون کردند و گفتند “بوی فرشته ها رو میده” من هم که هم ارادت نسبت به اقا کیوان و هم نسبت اقای النا داشتم و گروه مورد علاقه من و همسرم هم برای عطر زنونه white flowers هستش اون رو بلایند بای کردم و میتونم بگم واقعا جزو بهترین عطر های زنانه ایست که بو کردم
    همینجا از خدمتتون بابت این راهنمایی ارزشمند تشکر میکنم

  3. عطر بسیار با کیفیتیه
    به نظرم این عطر فقط و فقط عطر یک عروس هست تو جشن عروسیش یعنی بهترین انتخابه!!!
    بوش خیلی طبیعیه انگاری صبح زود که هوا یه نمه سردم هست یک باغ پر از گل و آبپاشی کردی و رو گلا آب ریختی همچین بویی دارررررره?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید