بررسی عطر

گرلن موسک نوبل، مُشک مدرن: بررسی عطر

موسک نوبلگرلن – موسک نوبل (Guerlain Musc Noble)

خصوصیات برتر: گلی، ادویه ای، مُشکی، پودری

جنسیت: با اختلاف کم به طرف خانمها متمایله

فصول استفاده: ترجیحاً فصول خنک و سرد سال


برای تست بیشتر از مجموعه لی اَبسولو دوغیون (Les Absolus d’Orient) از برند گرلن به فروشگاهی رفتم که یکی از اونها با شیشه قرمز زرشکی/آلبالویی، نظرم رو به خودش جلب کرد. رنگ شیشه و رنگ مایع یکی از فاکتورهایی هستن که روی نظر نهایی ما تاثیر میذارن. دست بردم و برداشتم و روی ساعدم اسپری کردم. پسفردای اون روز، یعنی دیروز، فرصتی شد تا دوباره این عطر رو تست کنم. این بررسی از روی دو بار تست نوشته میشه پس لطفاً اون رو به عنوان یک بررسی کامل حساب نکنین، بلکه یک بررسی First Impression حساب میشه.

عجیبه. قدرت و زور حیرت آوری دارن عطرهای این مجموعه. رایحه ی موسک نوبل طوری خودش رو جلوه میکنه که گویا همه منافذ پوست من با این عطر پر شدن و از درون بوی این عطر رو ساطع میکنم. تو هر دقیقه طوری خودنمایی میکنه که انگار همین الان اسپری شده باشه. جالب اینجاست که برعکس خیلی عطرها که فقط یکی دو ساعت ابتدایی نشر بوی خوبی ارائه میدن، این عطر مثل باطری آلکالاین¹ عمل میکنه و تا آخرین نفسش زور میزنه. این چیزی نیست که تو هر عطری رخ بده اما به مدد برخی سنتتیکهای نسل جدید که منتقد عطر، لوکا تورین، اونها رو Power Tools نامیده، ماندگاری طولانی و قدرت نشر بوی بالا به یک موفقیت سهل الوصول بدل شده. اتفاقاً مشتری هم دنبال همین فاکتورهاست.

موسک نوبل با شروعی پررنگ رایحه ای ادویه ای، شیرین و گلی رو نمایش میده. اونچه من تو این دو دفعه تست حس کردم رز و شمعدونی هست که با دُز بالایی از سافرالین پرداخت شده. در ادامه اونچه بینی من رو پر میکنه رایحه ای فلفلی و چوبی و سپس حجم وسیعی از لابدانوم و مشک.

موسک نوبل

نمیشه گفت اونطور که نامگذاری شده، موسک نوبل یک عطر مُشکی محض به حساب میاد. چون برخلاف رایحه مُشک که معمولا کلاسیک، کمی قدیمی و آرامه و حس کاهلانه و عاری از حرکت میده، موسک نوبل حس هیجان انگیز و پرشوری از مشک داره که به مدد بُعد چرمی و پودری و بُعد گلیِ شرقیِ عطر میسّر میشه. تیپ و استایل همه پسندی داره این عطر، چه مردونه چه زنونه. خیلی رنگ و لعاب داره برا همین به نظرم بیشتر زنونه اومد. مثل رنگهای زنده اما در تونالیته تیره. یه جورایی مثل خورش فسنجون و قیمه ای هست که تو مراسم عروسی و عزا پخته میشن، خیلی پر ملاطه!

★★★


  1. آلکالاین ها تو دوره ای تو ایران ظاهر شدن که باطری های پارس قوّه و ۷۷۷ تنها گزینه های موجود برای چراغ قوه هایی بودن که بخاطر قطع مرتّب برق، دم دست و پشت مُتکا نگهداری میشدن! خصوصیات این باطری ها این بود که تا نفس آخرشون با همون زور اولیه برق رسانی میکردن.
برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. مرسی از قرار دادن این سری عطرای گرلن تو برنامه تحلیل
    این یکی از عطراییه که قصد دارم حتی بخاطر شیشه ی زیباش هم که شده داشته باشمش و خیلی مشتاق تستش هستم.
    رایحش رو نمیتونم متصور شم چون نمیدونم قراره با چه جنس رزی روبرو بشم.
    گلاب مانند یا…؟ اما ترکیبش با زعفرون نشون میده که قراره خیلی شیرین باشه و حامل رایحه ای که از نام خانوادگیش برمیاد یعنی رایحه ای عربی و شرقی.

  2. 👍👍👍👍
    فکر نکنم با این ارتباط برقرار کنم بیشتر منتظر عود از این لاین هستم البته فیلم کوتاهی که گرفتید دیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید