بررسی عطر
موضوعات داغ

سرج لوتانس لوو (Serge Lutens Louve)

سرج لوتانس لوو

 

سرج لوتانس لوو

.جمله‌ای که بالا خوندین، شعار تبلیغاتی عطر سرج لوتانس لوو یا LOUVE بود؛ و باید اقرار کنم من یکی از همون مخاطب‌های برند بودم که این شعار در کسری از ثانیه روم تأثیر گذاشت و متقاعدم کرد که لوو رو بلایندبای (blind-buy یا خرید بدون تست) کنم!

سرج لوتانس لوو در سال ۲۰۰۷ و بدون هیچ برچسب تعیین جنسیت وارد بازار شد (مثل تمام کارهای دیگۀ این برند)؛ ولی شعار تبلیغاتی‌ای که برای این عطر در نظر گرفته شده، خواه ناخواه باعث می‌شـه که خانم‌هـا نگاه کنجکاوانه‌تری بهش بکنن و شاید آقایون یه‌کم عقب‌تر بایستن! علاوه بر این، ترجمۀ واژۀ louve به زبان انگلیسی she-wolf و به فارسی ماده‌گرگ ـه و این استراتژی نام‌گذاری هم شاید بیشتر به جنسیت‌زدگی عطر دامن بزنه.

ولی از من بپذیرید که رایحۀ این عطر به سمت جنس خاصی متمایل نیست و هم برای آقایان و هم برای خانم‌هـا مناسب ـه!

پس اگر آقا هستید، صفحه رو نبندید؛ و این پُست رو بخونید.

رایحۀ بادام در عطر سرج لوتانس لوو

همونطور که از شعار تبلیغاتی عطر سرج لوتانس لوو برمیاد، قلب این عطر آکنده از رایحۀ بادام ـه؛ خوراکی ولی تلخ!

این فضا برای من خیلی نوستالژیک و آشناست. تو دوران بچگی، آخرین روزهای اسفند که می‌رسید ظرف آجیل رو می‌ذاشتن روی میز کنار مبل و خیلی جدّی به ما بچه‌ها هشدار می‌دادن که: “هیچ‌کس به آجیل‌ـا دست نزنه! پسته و بادوم‌ـا رو نخورین فقط تخمه ژاپنی‌ـا بمونه! اینـا برای مهمون‌ـه!”

سرج لوتانس لوو

من در زمینۀ بادام‌یابی یکی از بدشانس‌ترین‌ بچه‌هـا بودم! با کلّی نقشه و حربه وقتی کسی حواسش نبودم، می‌رفتم سراغ بادوم‌ـا و اکثر اوقات تا مزه‌ـش تو دهنم باز می‌شد، می‌دیدم ای بابا بادوم تلخ گیرم اومده! حس تلخی رو با غلظت شدیدی ته حلق و تو مجرای بینی‌ـم حس می‌کردم و دست از پا درازتر می‌دویدم دنبال شیر آب!

رایحۀ ابتدایی عطر لوو یادآور همین بادام تلخ‌ـه که اگرچه خوراکی‌ـه و برای همۀ ما نوستالژیک، ولی خوشمزه نیست. اگر رایحۀ روغن بادام خالص رو تا به حال تجربه کرده‌باشید، تصوّر رایحۀ اولیۀ لوو براتون راحت‌تره! عطر لوو تا چند دقیقۀ اول بعد از اسپری دقیقاً همان رایحۀ روغن بادام رو برای شما تداعی می‌کنه؛ البته بدون حس چرب و روغنی‌ـش!

رایحۀ وانیل و مُشک در عطر سرج لوتانس لوو

در پردۀ دوم، وانیل و مُشک در کنار هم یک فضای پودری-صابونی خاص و غیرتکراری به عطر می‌دن! مدل پودر توی عطر لوو اصلاً یادآور رژ لب و لوازم آرایش نیست؛ بلکه بیشتر شبیه به پودر بچه‌‌ـست که انگار یه جای مرطوب مونده و خیس خورده.

حال و هوای صابونی لوو هم به هیچ وجه وجهۀ کلاسیک و پیرزنانه نداره؛ و برای من یادآور ملحفه‌های سفید و تازه شسته‌شده‌ـست که زیر نور کم‌جون و نه‌چندان داغ پاییز خشک شدن. یعنی وقتی از روی بَند جمع‌شون می‌کنی، هم از سفیدی می‌درخشن؛ هم سردن؛ هم انگار هنوز رطوبت لای تار و پودشون مونده!

سرج لوتانس لوو

شیرینی وانیل در عطر لوو به قدری خفیف، ظریف و کنترل‌شده‌ست که خاصیت کیک‌مانند و بیسکوئیتی‌ خودش رو از دست داده و فقط یک بُعد پودری و کمی گرم به عطر بخشیده. پس اگر آقا هستید، نگران شیرینی چسبونکی یا کیک‌مانند وانیل نباشید!

لوو در طول مدّتی که روی پوست ماست، به دفعات رنگ و رایحه عوض می‌کنه؛ پودری می‌شه، صابونی می‌شه، شیرین می‌شه و رو به سردی و خنکی می‌ره!

ولی رایحۀ بادام تلخ تا آخر در قلب عطر باقی می‌مونه و اگرچه ضعیف می‌شه، امّا هنوز مزه‌ـش رو گوشۀ دهن‌ـمون حس می‌کنیم؛ انگار هر چقدر هم آب بخوریم، مزۀ تلخ گناه و خطای بزرگی که مرتکب شدیم (بادوم‌دزدی از ظرف آجیل) از دهنمون پاک نمی‌شه!

سرج لوتانس لوو رو به نظر من باید در کتگوری بادامی-پودری قرار بدیم؛ این دو آکورد به قدری شفاف و واضح در عطر بازنمایی شدن که حتّی آماتورترین‌ها و عطرنشناس‌ترین‌ها هم به راحتی تشخیص‌ـشون می‌دن.

استایل عطر سرج لوتانس لوو

این عطر نه انقـدر سنگین و پرزرق‌وبرق‌ـه که بشه یه اکسسوری مجلسی به حساب آوردش؛ نه انقدر ساده و سبک‌ـه که بتونیم اون رو یه عطر دم‌دستی و روزانه در نظر بگیریم.

اگر من قرار بود برای عطر لوو یه رنگ در نظر بگیرم، ترکیب سفید و زرد یا سفید و خردلی رو انتخاب می‌کردم! رایحۀ تمیز و پودری لوو که آدم رو یاد پودر بچه می‌ندازه، با رنگ سفید خیلی مَچ‌ـه و مزۀ تلخ و تیز عصارۀ بادام هم شاید با رنگ خردلی یا زرد خوب هماهنگ شه.

سرج لوتانس لوو

به نظر من لوو برای فصل‌های بهار و پاییز گزینۀ خیلی خوبی‌ـه!

پرفورمنس سرج لوتانس لوو

ماندگاری عطر چندان بالا نیست ولی پخش خوبی داره. البته انتظار نداشته باشید که مثل گاز اشک‌آور یک‌دفعه کل اتاق رو پُر کنه؛ بیشتر از اینکه اتاق‌پُر‌کُن باشه، یه رد بوی خاص و گیرا پشت سرتون به جا می‌ذاره که خیلی هم خوش‌بازخورده!

این عطر استایل و پوشش خاص یا سختی نمی‌خواد و با هر مدل لباسی به راحتی ست می‌شـه. و دوباره تکرار می‌کنم که گول شعار تبلیغاتی و اسم عطر رو نخورید. این عطر کاملاً یونی‌سکس‌ـه! (البته به نظر من)

 

سرج لوتانس لوو

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. توضیحات طوری بود که فهمیدم چه رایحه ای داره ..تجربه ای مشابه..چندین سال پیش رفته بودیم شهرستان عروسی،یه خانومی اومد بزرگ سال (که بعدا فهمیدم مادر عروس بوده)یه مغز بادوم داد بمن به انضمام یه لبخند ملیح منم با لبخند گرفتمش گفت بخورش نترس گذاشتم دهنم به حدی تلخ بود که نگو ولی روم نشد درش بیارم از دهنم و تا اخر جویدم و قورتش دادم، بدون اینکه جیزی بدونم ازرقصد و نیت اینکار…توضیحات این عطر اون خاطره رو یادم اورد..بعدا که این جریان رو واسه مادرم تعریف کردم ..گففت که اینا رسم دارن اگه کسی رو خوششون بیاد و بخوان که دامادشون بشه بهش مغز بادوم تلخ میدن…….😊😊😊 اکرم اون شخص بخوره و چیزی نگه درخواست رو قبول کرده…در صورتی این رسم واسه اونایی بود که ساکن اونجا بودن و من هم بی خبر از همه جا…تا مدتی هم بحثش بود …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید