بررسی عطر
موضوعات داغ

پارفوم دو مارلی لیتون : شیرین، چوبی، ادویه ای

لیتون

این اولین باری هست که در مورد عطر لیتون از برند پارفوم دو مارلی (درستتر بگیم، پغفم دو مارلی) صحبت میکنم، اما اولین بار نیست که در مورد عطرهای شیرین و گورمند مردونه حرف میزنم. تو اینستگرام سمور چندین بار این موضوع مورد بحث قرار گرفت و حتی تو یوتیوب یه دسته بندی از بهترین عطرهای گورمند مردونه منتشر کردم.

عطر امروزمون – لیتون – بارها و بارها توسط فالوورهای اینستگرام سمور برای رویو درخواست شده بود. خب این اواخر موقعیتی پیش اومد تا این عطر رو بیشتر بشناسیم.

ترکیب بندی لیتون

لیتون عطری هست شیرین و میوه ای و مردونه. تا همین دو دهه پیش رابطۀ دو عبارت “شیرین و میوه ای” با “مردونه” مثل رابطۀ دو قطب همسانِ یک آهنربا بود. یعنی ممکن نبود فضای شیرین با مردانگی هم-آمیخته بشه.

نُتهایی که در لیتون ارجحیت دارن به ترتیب اولویت: رایحه ای چوبی/شرقی + وانیل + رایحه ای میوه ای/دارچینی + لاوندر (اسطخودوس) + هل + فلفل + شمعدونی.

خب عصر عصرِ عطرهای شیرینِ مردونه هست و دیگه کسی نه از تییری موگله ای*مِن تعجب میکنه، نه از مردی که بلک ارکید تام فورد پوشیده باشه. لیتون هم با علم به همین موضوع ساخته شده.

لیتون

رایحۀ لیتون

شروع لیتون رایحه ای خوشمزه، نرم، دعوت کننده، دارچینی، فانتزی، شبیه پای سیب و شبیه قهوه داره. با اینکه فضای شروع ادویه ای و شیرینه اما لبه هاش نرم و صیقل خورده و بی زاویه هست. و با اینکه رایحۀ آروماتیک بارزی داره، سبز و طبیعی نیست.

در ادامه لیتون به جایی میرسه که برای من که در زمانهای دور دانهیل دیزایر میزدم و یه مدت از شامپوی Alpecin استفاده میکردم، به شدت آشناست. اما بیشتر از اینها، جنس بوش من رو یاد پارچه مخمل قرمز رنگ میندازه.

خب وقتی عطر از لایۀ شروع فارغ میشه شما با واقعیت لیتون روبرو میشین. عمق ها و لایه لایه بازی کردنهای عطر کم کم جاش رو به فضایی نسبتاً تخت و بی عمق میده و رایحه لاوندر و دارچین به پس زمینه میرن و سیب و وانیل و هل مثل رد بوی یه تارت خوشمزه در کنار پچولی و یاس و شمعدونی قرار میگیرن.

اینجا فضای حجیمی از بوی چوبی شیرین و شرقی شکل میگیره که کلیت این عطره. یعنی لیتون یک عطر چوبی، شیرین، آروماتیک و ادویه ای هست.

لیتون

استایل لیتون

استایل همچین عطری اصلاً سخت نیست. عطرهای شیرین مردونه میل به برونگرایی و عرض اندام دارن. بنابراین استایلشون هم همینطوره. یه استایل به روز، کژوال که هم نشون بده شما به مُد روز اهمیت میدین و هم یه حس مایه داری و اعتماد به نفس بهتون بده.

من ممکنه این عطر رو با کت و شلوار و کراوات هم پیشنهاد کنم اما این رو یادتون نره “استایلی که میزنین باید قوی باشه و باید عرض اندام کنه” وگرنه این عطر شما نیست.

لیتون مناسب چه فضایی هست

بیشتر از هر فضایی من این نوع عطرهای خوراکی رو برای فضای کلاب ها مناسب میدونم. از اونجایی که تو ایران این نوع فضاها رو نداریم، خوشی ها تو خونه ها برگزار میشه که در این صورت اصلاً این عطر رو پیشنهاد نمیکنم. یا لااقل با یکی دو اسپری و نه بیشتر.

چون لیتون عطر فضای بیرونی و فضاهای بزرگ و شلوغه. عطر تاثیر گذاشتنه، عطر “من اینجا هستم”ه و خوراک اینه که روی کسایی تاثیر بذاره که نمیشناسین اما اون لحظه توی کلاب در نزدیکی شما هستن.

ویژگیهای لیتون

لیتون موندگاری بسیار بالایی داره که شما رو از استفاده مکرر اون طی شبی که این عطر رو میزنین بی نیاز میکنه. همچنین نشر بوی این عطر طوری مهندسی شده که رایحه اش تاثیر خودش رو بذاره و بازخورد بیاره.

جنس رایحه هم شدیداً همه پسنده. همونطور که قبلاً هم اشاره کردم رویکرد مارلی عطرهای دیزاینر با متریال با کیفیت تر هست. بنابراین همه پسند بودن عطرهاش در مرتبه اول اولویت این برند قرار داره.

★★★

لیتون

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. بنظرم یونیسکسه حتی بیشتر به سمت زنونگی تمایل داره و وقتی یه زن بپوشه خیلی جذاب و اغواگر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید