بررسی عطر

بفرمائید مُشک ، امبروکسان، میوه و رُز – بررسی کرید اونتوس زنانه

اونتوس زنانهنام عطر: کرید اونتوس فور هر – Creed Aventus for Her

سال تولید: ۲۰۱۶

گروه بویایی: میوه ای و شیپغ  – Chypre Fruity

عطار: الیویر کرید – Olivier Creed

فصول استفاده: بهار و پاییز

بعید میدونم جانداری روی این کره خاکی زندگی کنه و اسم کرید اونتوس رو نشنیده باشه! در بدترین حالت فکر میکنم بیشتر افراد حداقل از این اسانس دبه خیارشوری، مترویی، کنار خیابونی و بی سر و صاحبهای اونتوس چند میل مصرف کرده باشن! حالا از ده ها نسخه مشابه از برندهای معروف و غیر معروف و نسخه اصلی اونتوس هم چشم پوشی میکنیم. کرید اونتوس خوب یا بد، جزو یکی از موفقترین و پرطرفدارترین عطرهای بازار هست و رایحه نسبتا بی آزار و بازخوردهای خوبی که به همراه داره باعث شده که طرفدارهای خیلی زیادی تو سراسر دنیا داشته باشه. حتی از این عطر متنفر هم باشین باید با این واقعیت کنار بیاین که عطر بسیار عامه پسندی هست. وقتی خبر ساخته شدن نسخه زنونه این عطر پخش شد، موج بزرگی از سوالات و بحث ها رو باخودش بدنبال داشت. آیا نسخه زنونه بویی شبیه به نسخه مردونه داره؟ آیا میتونه یونیسکس باشه؟ آیا موفقیت های نسخه مردونه رو به همراه خواهد داشت؟ … و خیلی سوالهای دیگه ای که این وسط پیش اومد. حالا پس از عرضه شدن این عطر بصورت رسمی و گذشت حدود یک سال و اندی میخوایم یه ذره بین سموری روش بذاریم و تحلیل و بررسیش کنیم!

اونتوس زنونه پس از اسپری و تو اولین استشمام حسی کاملا شاداب داره. یه شروع مرکباتی از ترکیب ترنج و لیمو (ترنج به مراتب بیشتر)، کمی ترش، نیمه شیرین، کمی گرم و همزمان مُشکی، گُلی و پودری. یه حس تیز و فلفلی از فلفل صورتی هم این وسط و تو چند ثانیه اول یه حالت گزنده رو بوجود میاره که البته خیلی سریع آروم میشه ولی از بین نمیره. ترنج و لیمو بنا به طبیعتی که دارن اون حس خوشحال و انرژی بخش مرکباتی شونو به نمایش میذارن و حتی اون تلخی و حس گازدار پوستشون هم تو عطر قابل استشمامه. رایحه مرکباتی شروع، با یه پس زمینه میوه ای گُنگ و نامشخص همراه شده که جای زیادی برای خودنمایی نداره و تو شروع حس مرکباتی کاملا غالب هست. رایحه گل رز تو چند لحظه اول حس امامزاده ای داره و ممکنه شما رو نگران کنه، اما خیلی سریع حالتی پودری میگیره و تو ترکیب با روایح دیگه ذهن شما رو از این حس منحرف میکنه. رایحه مُشک حالتی تمیز و در عین حال کمی چرک و کثیف داره که یه حالت شلخته و بازیگوش طور به رایحه آروم و شاداب عطر تزریق میکنه!

اونتوس زنونه به نسبت برادر بزرگتر خودش به مراتب پیچیده تره و در طول پروسه کاریش روی پوست تغییرات مختلفی میکنه. کمی که زمان میگذره رایحه مرکباتی با سرعت زیادی شروع به ضعیف شدن میکنه و اون رایحه گنگ میوه ای که دقیقا مشخص نیست بوی چه میوه ای میده مشخص تر و پررنگ تر میشه. اونتوس زنانهعطر گرمتر و کمی شیرینتر میشه و حالت پودری گل رز که تو شروع متعادل بود، دیگه قشنگ توی بینی جولان میده! مُشک تا حد مشخصی اون حس چرک و کثیفش رو از دست میده و حالتی تمیزتر پیدا میکنه. چند دقیقه ای میگذره و شما هنوز مشغول کشف تغییرات فاز فرود عطر هستین که دوباره عطر شروع میکنه به تغییر! حس پودری رز که برای چند دقیقه حسابی قدرت گرفته بود یکدفعه سرکوب و تا حد زیادی ضعیف میشه. مُشک حالتی تمیزتر و حالا میشه گفت صابونی مانند پیدا میکنه و این وسط سروکله یه رایحه فلفلی مانند و تیز هم پیدا میشه. از شیرینی و گرمای عطر کاسته میشه و رایحه میوه ای نامعلوم هم میره تو پس زمینه قرار میگیره که توی این مرحله تا حد زیادی یادآور رایحه سیب/آناناسی نسخه مردونه هست. این وسط یه مهمون ناخونده هم داریم. یه مهمون ناخونده و البته آشنا. اون حس چوبی، کمی دودی و کاجی مانند قیر غان (توس) تو نسخه مردونه رو به خاطر دارین؟! اینجا و تو این فاز هم مجدد اون حالت تکرار میشه و عطر تم نسبتا دودی و چوبی و شاید بشه گفت کاجی پیدا میکنه. این تغییرات باعث میشن که عطر از اون حالت گوگولی، مرکباتی، گلی و پودری تا حد مشخصی دور بشه و ماهیتی خشن تر و جدی تر پیدا بکنه. در کنار همه اینها ما رایحه امبـروکـسان رو هم داریم که البته تو این فاز تشخیص دادنش خیلی سخته و فقط بعنوان یه رایحه ساپورت کننده عمل میکنه و پشت سر باقی روایح پنهان شده.

تو فاز آخر تغییرات، کم کم به سمتی میریم که عطر به ساده ترین حالت خودش میرسه. جایی که امبروکسان بطور کامل حکمفرمایی بر روایح رو تو دستهای خودش میگیره. تو این مرحله رایحه چوبی/دودی مانند ضعیفی که بوجود اومده بود از بین میره. اون حس فلفلی و تیز خیلی آروم میشه. حس میوه ای تا مرز محو شدن پیش میره. اونتوس زنانهحس پودری رز تنها نجوایی ازش بجا مونده و در نهایت رایحه تمیز و صابونی مانند مُشک جای خودشو به رایحه کمی چرب، نمکی، نسبتا گرم، شیرین، یه جورایی خوشمزه و بصورت جزئی حیوانی مانند امبروکسان میده و عطر با همین روند تا انتها پیش میره. همینطور که خودتون قطعا متوجه شدین، اونتوس زنونه رگ و ریشه هایی از نسخه مردونه رو، خصوصا تو فاز میانیش به همراه داره. اما در عین حال تفاوتهای مشخصی هم داره و پیچیده تر و کمپلکس تر هست. نکته مهم دیگه شروع نه چندان مهربونش هست که ممکنه باعث بشه تو تست اول یا حتی دوم جذبتون نکنه و حتی ازش بدتون بیاد! پس اکیدا توصیه میکنم که اونتوس زنونه رو بدون تست نخرین! چون اونتوس مردونه رو دوست دارین دلیل نمیشه که زنونه اش رو بدون تست بخرین و توقع داشته باشین به همون اندازه دوسش داشته باشین. در مجموع اونتوس زنونه عطر خیلی عجیب و متفاوتی نیست، اما کاراکترهایی داره که باعث میشه به سادگی و عامه پسندی نسخه مردونه هم نباشه. پس حواستون رو جمع کنین. هر چند فاز میانی و پایه عطر میتونن از اون یه کار یونیسکس بسازن اما شروع عطر کاملا زنونه اس و حس کلی عطر هم به زنانگی تمایل داره.

بعنوان نکته پایانی این مورد رو مد نظر داشته باشین که اونتوس زنونه مثل نسخه مردونه نسخه ۱۲۰ میل نداره و فقط تو حجمهای ۳۰ و ۷۵ میل اسپری دار به اضافه ۲۵۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی لیتری بدون اسپری (بصورت splash) عرضه میشه. تو فضای مجازی و اینترنت نسخه های ۱۲۰ میل زنونه در قالب تستر مشاهده شده! حواستون باشه سرتون کلاه نره! پخش بوی این کار در سطح متوسط و شاید بشه گفت متوسط به بالایی قرار میگیره و در مقایسه با نسخه مردونه آرومتر و سر به زیرتر هست. ماندگاری عطر به لطف امبروکسان در سطح بسیار خوبی قرار میگیره و ۸ ساعت ماندگاری و حتی بیشتر رو میتونین ازش انتظار داشته باشین.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

9 دیدگاه

  1. هرچقد تستش میکنم نمیتونم درمورد دوس داشتن یا نداشتنش تصمیم بگیرم.
    نوع رزش و ترکیب شدن اون با میوه ها بد نیس
    ولی اون سیب سبز برجسته که خیلی کم پیش میاد تو عطری باهاش کنار بیام و صد البته امبروکسانِ رو مخ…
    در کل کار بدی نیس ولی خوبم نیست!
    کاش از برندی غیر از برند کرید بود این عطر و تحت اسمی غیر از اسم اونتوس.

  2. خیلی بوی مشک سنتتیک و سیب سبز داره، از اون مدل بوها که اغلب خوشم نمیاد و بهم سردرد میده

  3. من جزء اون دسته ای هستم که هیییچ کدوم از انواع کرید اونتوس رو تست نکردم? نمیدونم چرا هیچوقت نه قیافش نه بررسی هاش منو اونقد جذب نکرده که بگم وایی میخوامش..
    یه حس الکی و بی پایه ای هم که در مورد اونتوس دارم اینه که الکی نمدونم از کجا فکر میکنم که اونتوس شبیه شنل بلو عه ???

  4. من به کرید اونتوس به چشم یه شاهکار با ارزش نگاه میکنم هر از گاهی با احترام از جعبه بیرونش میارم و می پوشمش و از تغییر روایحش لذت می برم عطر مورد علاقم نیس اما روایحش به حدی بالانس شدس که نمیتونه بد باشه حتی فلفل و رز که در ابتدا فک میکردم برام ازار دهنده باشن خیلی زیبا عشوه گری میکنن و این عطرو به یه عروس خاص تبدیل میکنن

  5. من بیشتر از ده بار رفتم سراغش و تستش کردم
    بهش فرصتم دادم!!!!
    ولی اصلاااااا از بوش خوشم نیومد
    بوی رز یا همون گلاب اصلا از بین نمیره تو هیچ مرحله ایش به نظر من
    بوی مشک هم مثل عطرای نارسیسو توش لطیف وجذاب نیست
    به نظرم عطر Si armani رو غلیظتر کنیم و یه تم کوچیک مردونه هم بذاریم روش میشه اونتوس زنونه
    البته من سر رشته ای از علم بو و عطر و نوت ندارم و نمیتونم انقدر دقیق و هنرمندانه مثل شما نوتای عطرارو بررسی کنم
    ولی به عنوان یه فرد معمولی نظرم راجع به این عطر اینه 🙂

    1. با صحبت های شما موافقم و کاملا هم بهتون حق میدم. بصورت کلی عطر مهربون و صمیمی نیست. خصوصا تو شروعش روایحی داره که ممکنه فرد رو خیلی سریع از عطر زده بکنه و فراری بده. خصوصا حالت کثیف مشک و همینطور رایحه پودری گل رز

  6. بسیار عالی???
    جمله اول مقاله رو خوب گفتید ، نمیدونم چرا بارها و بارها از کنار این عطر رد شدم ولی نرفتم سراغش ولی با گفته های شما باید یه سر بهش زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید