بررسی عطر

بررسی رایحۀ عطر کریستین دیور عود الکسیر پرسیو

دیور – عود الکسیر (Dior – Oud Elixir Précieux)

خصوصیات برتر: عسل، عود، رز، بهارنارنج، امبروکسان

جنسیت: مشترک بین مرد و زن

فصول استفاده: ترجیحا فصول سرد سال


خیلی جالبه برام که همیشه فرصت تست عطرهایی که یه زمان بدجور دنبالشون بودم تو موقعیتی رخ میده که نه انتظارش رو دارم نه انگیزه کافی. به عنوان مثال، دیدن شیشه های سری روغنهای دیور (Oud Elixir Précieux) تو فرودگاه استانبول به همون اندازه هیجان داشت که دیدن پاکتهای چیپس تو فروشگاه! اما با این حال خودم رو مجبور کردم که یه تستی از این سری عطرها داشته باشم، و این شروع ماجرا شد. دقیقا تا ثانیه ای پیش از اینکه درب کوچیک فلزی اولین شیشه رو بچرخونم و سوزن شیشه ای آغشته به روغن غلیظ عطر رو به مچ دستم بمالم، همه اون مولکولها از توی شیشه عطر میدونستن که قراره تحولی در من ایجاد کنن…

دیور عود الکسیر پرسیو

لغزش نوک گرد سوزن شیشه ای رو مچ دستم و پخش شدن رایحه قدرتمند عسل و عود تو فضا درست مثل این بود که پس از دو ساعت از زیرزمین سرد و تاریک و نمورِ یک خونه خشتی بیرون بیای و پا به حیاط خلوت خانه بذاری و زیر تیغ خورشید مرداد ماه به وقت ظهر انبساط خون رو زیر پوستِ از سرما منقبض شده ات حس کنی. با همه وجود گرمای تفته این عطر که توی بینیم رد امضای خودش رو بجا گذاشت، حس کردم. میتونم بگم این واقعی ترین و زیباترین و صادقانه ترین رایحه عسلی بود که تا امروز تو عطری دیدم. عسلی که هم وحشی و حیوانی، و هم چوبی و شیرینه و در عین حال حدفاصلی از همه این وجوه رو با احتیاط به نمایش میذاره. غرق زیبایی این عسل شدم و از پس پرده پرده دهلیزهای عود و رز طائف و رز بلغار که هر دقیقه به قدرتشون اضافه میشد، بینی رو به تعقیب رد عسل تیز کردم.

این سمفونی منظم روایح شرقی روی مچم، من رو از تست عطرهای دیگه روی دستم بی نیاز کرد. از اون محیط بیرون اومدم در حالی که ردی از عود و عسل روی دستم بود. اما به دلیل تکاپوی سفر و پرواز فرصت زیادی نشد که عطر رو درست و اونطور که باید حلاجی کنم. پس از مدتی که با عطر خو گرفتم و هیجان اولیه افول کرد، رسیدم به لایه های بعدی که نوید میداد عطر قراره تغییر هویت بده.

دیور عود الکسیر پرسیو

من که عادت همیشگی عطرهای روغنی رو از بر هستم، این تغییر رایحه رو حدس زده بودم و یک بلاتر با کیفیت برداشتم و حسابی روغن مالیش کردم و گذاشتم لای دفترچه یادداشتم. مدتی گذشت، شاید دو هفته، تا من دوباره رفتم سراغ دفترچه. تو این مدت به کلی از موضوع منفصل شده بودم و سراغ عطر نمیرفتم. همینکه دفترچه رو باز کردم رایحه ای خنک، کمی ترش، کمی ادویه ای و بسیار آشنا تو هوا منتشر شد. این ته بوی نهایی عطره. لایه آخر و اتاق آخرش. رایحه ای که فارغ از بوی رز و عود و عسله و بوی بهارنارنج، رز و امبروکسان توش قدرتنمایی میکنه.

این دقیقا همون امبروکسانی هست که تو عطر دیور سوواژ از همین برند با دوز بالا بکار رفته. شاید براتون عجیب باشه که امبروکسان تو یه عطر روغنی چیکار میکنه. بذارین بهتون خاطر نشان کنم که اون عود و اون رزی که اول بازی نمودار شدن هم طبیعی نیستن! علم پیشرفت کرده!

عود الکسیر عطریه که شروع و پایانش با هم فرق دارن. نمونه این رفتار رو البته تو برخی کارهای سری عطار برند آمواژ هم میشه دید، لیکن اینجا شروع قدرتمند و گرم و رسمی و شبانه به پایانی غیر رسمی، کژوال و روزانه تغییر چهره میده.

★★★★

نقاط قوت:

  •  موندگاری بسیار بالا به دلیل روغنی بودن
  • نشر بوی بسیار قدرتمند به دلیل استفاده درست از مصالح سنتتیک با دوز بالا اما کنترل شده
  • شروع هیجان انگیز و قدرتمند و رسمی

 

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا (بالای ۳۰۰ یورو به ازای ربع تولا یا سه گرم روغن معطر)
  • پایان تکراری و کژوال

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید