اخبار

ماسک دیِر (Musk Deer) : عطر جدید زوالوجیست (Zoologist)

Musk Deer By Zoologist

ویکتور وونگ (Viktor Wong)، مؤسس برند زوالوجیست (Zoologist)، عرضۀ عطر جدید خودشو به نام ماسک دیِر (Musk Deer) اعلام کرده. عطار خالق این عطر آقای پاسکال گورین (Pascal Gaurin) از شرکت IFF هست.

ماسک دیِر

طبق اونچه که ویکتور وونگ گفته، ماسک دیِر آخرین عطر از لاین پنجگانۀ عطرای حیوانی این برند بعد از بیوِر (Beaver)، سیوِت (Civet)، هایرکس (Hyrax) و اسکویید (Squid) خواهد بود.

ویکتور یکی از پیشگامان و حامیان عطرسازی با در نظر گرفتن حقوق حیواناته. هرچند او عطرایی میسازه که واضحاً نت های حیوانی دارن اما اصلاً از مواد خام با منشأ حیوانی استفاده نمی کنه.

در توصیف این عطر در سایت زوالوجیست اینگونه نوشته شده:

“بادهای بی رحم زمستانی بر جنگل های سیبری تازیانه می‌زنند. درختان بلند قامت در آرزوی بازگشت تابستانِ هر چند کوتاه مدت هستند. اما روی تنۀ چندین درخت برهنه، نت های عشق یک نفر را صدا می‌کنند.

این پیام‌های معطر، ترشحات برجای مانده از یک آهوی خُتَن نر است. دندان‌های نیش بلند به این آهو ظاهری شیطانی می‌دهد اما آن ها نیز در مراسم جفت‌گیری نقشی ایفا می‌کنند.

آنها ابزاری برای نزاع با نرهای دیگر بر سر عشق آهوی ماده است. رویای یک جفت، آهوی ختن تنها را در جستجوی میان تکه‌های گلسنگ و خزه ها در میان گیاهان و ریشه های سرد و سِتَروَن قرار می‌دهد.

آهوی ختن قرن‌ها برای کیسه‌های معطر مشک آن  شکار می‌شد تا جایی که جمعیت آنها رو به انقراض نهاد. زولوجیست به این مخلوق باشکوه احترام می‌گذارد و استادانه رایحۀ مشک ختن را از طریق ترکیبی از مشک‌های مصنوعی و عود طبیعی و گل‌ها بازآفرینی کرده است.

نتیجۀ این بازآفرینی، یادآور یک میل حیوانی است، یک آهوی ختن شهوانی در میان سرمای سوزان جنگل زمستانی؛ همۀ این تصاویر بدون ایجاد تهدید و خطری برای آهوی ختن خلق شده است.”

ماسک دیِر

ماسک دیِر

عطار: پاسکال گورین

نت‌های بالایی: روغن اگیر ترکی (سوسن صغیر)، رز

نت‌های میانی: عصارۀ خالص یاس رازقی، پچولی، چوب سدروس و عصارۀ لابدانوم

نت‌های پایانی: عصارۀ مشک امبرت، عصارۀ ریشۀ زنبق، عود لائوس، سندل استرالیا

عرضۀ عطر ماسک دیِر برای اواخر نوامبر ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.

همچنین ویکتور وونگ یه نسخۀ ویژه از این عطر تدارک دیده که بعداً اعلام خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید