اخبار

هشدار فوری برای سایتهای خرید آنلاین تستر عطر از ترکیه

طی چند روز گذشته به طور عجیبی از طریق تلگرام و اینستگرام مسیجهای متعددی از طرف دوستان و مخاطبین سمور به دستم رسید که سوال همشون در مورد اعتبار یک سایت ترکیه ای بود که گویا تستر عطر رو به قیمت نازل میفروشه. موضوع برام با اولین مسیجی که دریافت کردم جالب شد. سایت مزبور که Parfüm Mekanı نام داره رو برانداز کردم. آدرس مغازه رو پیدا کردم: Mecidiyeköy، استانبول. برای یه شرکت عطر، محلۀ مجیدیه کوی یه خرده پرت میزنه. مثل اینه که تو میدون خراسان عطرفروشی راه بندازی. یه تماس هم با دوستای عطرباز و بلاگر تـُرکم تو آنکارا و استانبول گرفتم که آیا این سایت رو میشناسن یا نه که جوابها همه منفی بود. اینا افرادی هستن که مرتب دارن سایتهای عطر ترکیه رو رصد میکنن و چیزی از چشمشون پنهان نمیمونه.

تستر

جدا از این که یه سایت ترکیه چرا توی ترکیه شناخته شده نیست اما توی ایران تبلیغ میشه، قیمتهای عطرهایی که میفروشن نظر من رو جلب کرد. تو اولین ردیف از لیست عطرها تصویر سه عطر کرید رو میبینین که با قیمت نازل ۲۱۹ لیر (پیش از تخفیف ۳۴۹٫۰۰ لیر بود) به فروش میرن. همین گاف بسیار بزرگی هست. زنگ زدم به Haker Group که نمایندۀ انحصاری کرید تو ترکیه هست. گفتن که به یه سری بوتیکهای آنلاین روی سایتهای معتبر عطر عرضه میکنیم اما این سایت رو نمیشناسیم و تستر هم به کسی نمیدیم.

سیستم بازار ترکیه کاملا با بازار ایران تفاوت داره. شما بوتیک عطر مثل اونچه توی وزرا هست به ندرت میبینین. قدرت دست فروشگاههای زنجیره ای مثل سفورا و سِویل هست که توی این پست در موردشون کوتاه توضیح داده بودم. و این فروشگاهها  خدمات و قیمتهاشون رو توی سرتاسر ترکیه هماهنگ نگه میدارن. تستر عطر چیزی نیست که بشه با خیال راحت توی ترکیه پیدا کرد و مطمئن بود که اصله. چرا که همۀ برندها مخصوصا کرید تستر تموم شده رو از شرکت نماینده فروشش پس میگیرن که مطمئن بشن این تستر توی بازار سیاه فروش نرفته. حتی اگر شیشه بشکنه! بنابراین این تسترها از کجا میان؟ اگر بگیم جنس قاچاق از عراق و سوریه میاد هم شک برانگیز هست، چرا که به خاطر جنگ توی مرز عراق و سوریه نزدیک به دو سال هست که مرز قاچاق ترکیه شدیدا ناامن هست و بعید میدونم کسی با بار عطر از اون آتیش عبور کنه.

تستر
تصویر راست: یک عطر کرید در سایت مزبور، تصویر چپ: همون عطر توی سایت رسمی فروش محصولات کرید

پیش از این هم نمونه هایی از این وبسایتهای فروش عطر ترکیه ای دیده بودیم؛ یکی از اونا وبسایتی به اسم parfümania هست که یکی از دوستانمون ازش یه تستر آمواژ با قیمت پایین خریده بود که طبیعتن تقلبی از آب در اومد و با همون قیمت پایین هم به هیچ وجه نمی ارزید. جالبه که این سایتا اغلب عطرای سطح بالای مورد علاقه ایرانی ها رو دارن و از طریق وبسایتها و کانال های تلگرامی خرید از ترکیه توی ایران معرفی میشن!

یه مثالی هست که میگه سری که درد نمیکنه رو دستمال نمیبندن. سری هم که درد میکنه رو میبُرن! اولا که قیمت عطر توی ترکیه به مراتب از قیمت عطر تو ایران بالاتره. یک، به این دلیل که مارکت ترکیه جزو بازار اروپا محسوب میشه و چیزی به نام سفارش ترکیه و این حرفا به کل دروغه (پیشاپیش گفتم که منتظر حربه بعدی سودجوها باشین)، دوم به این دلیل که جنس از دُبی نمیاد، از طریق اروپا توسط نماینده رسمیش میاد. بنابراین تستر هم فقط از طریق نمایندۀ رسمی با کنترل شرکت سازنده وارد میشه و قوانین و مقررات سفت و سختی روی این روند و تجارت اعمال میشه که سلامت شهروند و تجارت رو تضمین کنه. یعنی همون اتقافی که توی فروشگاههای زنجیره ای عطر توی ایران میفته. بنابراین همونطور که قبلا فربد توی پست عطر اصل و عطر فیک توضیح داد همیشه از جای مطمئن خریدن به نفعتون هست. متاسفانه ما ایرانی ها علاقه خاصی به خرید عطرهای تقلبی داریم! یعنی وقتی می بینیم یه عطر خوب و اسم و رسم دار رو با قیمت نازلی دارن می فروشن، نه تنها شک نمی کنیم، که دست و پامون شل میشه و به تبع اون سر کیسه مون. بعد هم می نالیم که چقدر خرید عطر اصل توی کشورمون مشکله! سمور بهتون توصیه میکنه اگه دنبال تستر هستین حداقل از توی بازار ایران پیگیر بشین که پس فردا چنانچه مشکلی داشت بتونین حقتون رو پس بگیرین.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

18 دیدگاه

  1. سلام چند وقت پیش برای خانمم از روسیه تستر اوردن شنل شماره ۱۹ بوش عالیه ولی کلاهک روی اسپریش ساده مثله یه تیکه لوله پلاستیکی می مونه که بریدن
    حالا نمیدونم جنسش اصله یا نه حالا خودمم میخوام تستره تام فورد بگیرم تو سایتهای روسی که گشتم خیلیهاشون نوشتم ساخت ترکیه حالا هم که فکر میکنم و همون جور که آقا کیوان گفتن پیدا کردن تستره اصل غیره ممنکنه ظاهرا بهتره یا اصلشو بگیریم یا با قیمت پایین دسته دو یا استفاده شدش رو

  2. تا وقتی دیدگاه مردم ما اینه که عطر اصل اونیه که بشوری لباستو باز بوشو بده سودجوها هم پیدا میشن.همین دیروز یه خانمی یه عطر رو برام پس اورد و قسم هم میخورد که شما گفتید اگه عطرای دیگه سه روز بمونن این یه روز رو حداقل می مونه(حالا من تو عمرم همچین جمله ای رو نگفته بودم هاها) شما فکر کنید عطری که سه روز بمونه!!! خب با این دیدگاه نباید یه سودجو هم بیاد بگه بیا من برات عطری درست میکنم که قشنگ یک روز بمونه؟؟؟ بعد هم روغن بچه و فیکساتور رو کیلویی بریزه تو اسانس و بریزه تو شیشه شبیه به اصلی (تو بازار برید جدیدا میبینید) و بده دست مردم؟

  3. این قضیه تستر ها کلا همه جا مشکوکه. تو ایران هم خیلی جاها تستر دارن اونم تستر چه کارایی.
    حتی اونای فروشنده هایی که همه جنساشون اصله و اصلا تو کار فیک و کپی نیستن. من دو سه تا از عطرامو تستر گرفتم از جاهای معتبر و مشکلی نداشته. ولی ترجیح میدم دیگه تستر نخرم با این اوضاعی که میبینم.
    راستی چجوری میشه عکس پروفایل انتخاب کرد توسایت؟

  4. سلام و سپاس
    آقا کیوان به نظرم از وقتی تب نیش بازی اوج گرفت این داستانا هم شدت گرفت . من به شخصه ترجیح میدم یه کار دیزاینری خوب ولی اصل از یه جای درست و حسابی بخرم اما با ترس و لرز نرم سمت عطرای نیشی که به اسم قاچاق و لنجی و تستر و این چرت و پرتا فروش میره . یه دیویدوف ، باربری ، ایوروشه یا بنتلی بخرید از جای مطمئن ، بهترین کاراشون تهه تهش ۳۰۰ تومنه دیگه درسته ؟ ولی شما رو به هر چی که قبول دارید آمواژ ارزون قیمت به اسم تستر و کرید و تام فورد تقلبی نخرید . باور کنید خیلی از همین دیزاینری ها برای طراحی و تولیدشون وقت و زحمت زیادی براشون صرف شده . آخه ینی چی که تو یه جای درب و داغون ورمیدارن عطر میفروشن ؟؟؟ حیف عطر نیست آدم بره از یه جای مزخرف بخره ؟؟؟ تصور کنید رفتید مثلاً همین هایلند یا میثم عطر که بوتیکای تر و تمیز و بزرگ و شیکی دارن یا رفتید یه مغازه درب و داغون تو کوچه پس کو چه های چه میدونم مثلاً مروی !!! به نظر من که لذت خرید و اون حس خوب هم خودش ارزشی داره و خریدن یه عطر دیزاینری خوش قیمت از یه جای شیک و مطمئن خیلی حس بهتری بهم میده تا خریدن یه عطر به اصطلاح نیش از یه جای بی نام و نشون تازه اونم چی با دو سه برابر قیمت همون عطر دیزاینری . پست خیلی خوبی بود ، مرسی . با احترام

  5. چند روز پیش یکی از دوستام یه سرج لوتنس شرگی گرفته بود فروشنده بهش گفته بود این سفارش افریقاست و شرکت تو بسته بندی و کیفیت شیشه صرفه جویی میکنه و واسه همین ارزونتر در میاد ،خداییش بوش خیلی شبیه شرگی زده بود اما سردرد میاورد معلوم نیست از موادی استفاده میکنن تو ساخت این عطراجالبه دوستم پزشک هست و از نظر مالی هم مشکلی واسه خرید عطر اصل نداره

    1. بله متاسفانه عادت شده برای ما که ارزونتر بخریم. به هر قیمتی بهمون بدن گرونه. خب این بلاها هم حقمونه سرمون بیاد دیگه. سرج لوتانس سفارش اینجا سفارش اونجا نداره. همه رو یه کارخونه میزنه براش اون هم Shiseido

  6. ممنون از توضیحات بسیار کاربردی و برای من آموزنده
    یه سوال از شما آقا کیوان یا بقیه دوستان که اطلاع دارن توی ایران یه بر چسبی هست به اسم شبنم ، وجود این برچسب دلیل بر اصل بودن عطره یا عطر اصل یا تقلبی که قاچاق نیست یعنی حق و حساب گمرک رو داده و وارد کرده ؟

  7. چن شب پیش شام خونه خواهرم اینا دعوت بودیم… یه لحظه رفتم جلو میز توالت خودمو ببینم.. یهو با یه صحنه ای روبرو شدم سانکوپ کردم?
    خواهر و دومادم بخاطر اعتمادی که ب سلیقه من دارن معمولا عطراشونو من تهیه میکنم… اما یهو یه شیشه عطر تِق کپی ازین ریو کالکشن دیدم رو میز! ???
    دوس داشتم آتیشش بزنم? آخه چرااا! واقعن چرا! اخه نه از لحاظ مالی مشکلی برا خرید عطر باپدرمادر دارن نه از لحاظ امکان دسترسی! پس چرا باخودتون اینکارو میکنید آخه! ?????
    هوففففففف?

  8. راستی یه پیج تو اینستاگرام هست نمیدونم دیدین یا نه به اسم aromabaar اونم مثل همین سایت ترکیه هستش!!!تستر کرید رویال عود رو میده ۴۷۰ تومن.من شوکه شده بودم!!

  9. یکی از چیزهایی که برا من خیلی جالبه قیمت تفاوت فاحش عطرهای شرکت کرید تو سایتها و شرکتهای زنجیره ای هستش. خیلی وقتا تفاوت تا حدود ۴۰۰هزار تومن هم میشه. از شرکتهای زنجیره ای که پرسیدم میگن کارهاشون از امریکا وارد میشه و یک درصد زیادی رو باید وارد کننده به دولت بده و واسطه ها هم درصد زیادی میگیرن و نهایتا شرکت زنجیره ای هم باید کلی پول به دولت و بعضی جاها بده. در عوض کارهای اینترنتی از امارات با قیمتی نازلتر میاد ولی کار اماراتی هست نه امریکایی !!!!!!
    از یکی از این سایتها که حجره اش تو بازار هست پرسیدم می گفت ما کارمون از امارات وارد میشه ولی اماراتی نیست ومال امریکاست. من این قضیه رو در مورد بیشتر برندهای امریکایی دیدم مثل کرید و آتلیه کلون.

    1. ممنون از توجه شما آرش جان. کرید انگلیسیه و آتلیه کلون فرانسوی. اگر وبسایتی از وارد کننده ی اصلی یا رسمی یک برند عطر محصولاتش رو تامین بکنه به هیچ وجه نمی تونه اختلاف قیمت قابل توجهی با فروشگاه ها داشته باشه. پس این تفاوت نشون میده یه جای کار ایراد داره.

      1. سلام
        جسارتاً کرید آغاز کارش در بریتانیا بوده و الان تو رفرنسی مثه فرگرنتیکا برای کشورش فرانسه ذکر شده . با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Web Statistics
بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید